Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kari schreef:Je kunt je paard in laten spuiten in de scheur met P.R.P. maar dit moet snel gebeuren voordat er litteken weefsel komt want door deze spuit komt er bindweefsel terug [peesweefsel] . Utrecht is er ook al mee begonnen . het kost ongeveer 600 euro .
Mijn paard is hierdoor genezen dat kun je aan de dierenarts Henk op de Linge hoeven vragen .
Hij had in november een gat in zijn band om zijn pees en is al weer 2 maanden helemaal genezen .
Ik heb hem al weer ingeschreven voor de wedstrijd .

Breghje schreef:je bent van harte welkom in ons peesblessure topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=933290
De link verwijst naar de 1 pagina van het tweede topic, op die eerste pagina hebben we zoveel mogelijk info proberen te plaatsen, ervaringen delen we in het topic zelf.
Daar staat vermeld dat jullie ervaring hebben met Bioscan, maar ik kan geen info ontdekken. Daar ben ik nou wel benieuwd naar

Aimee schreef:Breghje schreef:je bent van harte welkom in ons peesblessure topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=933290
De link verwijst naar de 1 pagina van het tweede topic, op die eerste pagina hebben we zoveel mogelijk info proberen te plaatsen, ervaringen delen we in het topic zelf.
Ik heb de link even bekekenDaar staat vermeld dat jullie ervaring hebben met Bioscan, maar ik kan geen info ontdekken. Daar ben ik nou wel benieuwd naar
Breghje schreef:Omdat er maar 1 persoon ervaring heeft met de bioscan, vond ik het niet zo relevant het erop te zetten. Wel hebben we een overzicht gegeven van alle gebruikte methodes, dus als je die ervaring zou willen lezen, zal ik even voor je nagaan in het topic wie het ook weer was die dat had gedaan.

Jade schreef:breghje: neem aan dat dat dit apparaat is? http://www.bioscanlight.com/

Jade schreef:botwoekering in de rug, artrose voor en rechts in het bekken. Normaal gesproken loopt hij na een dag 3 uur op het land de volgende dag kreupel voor. wanneer ik hem een dag rust geef en hij los heeft gelopen en 1 of 2 uurtjes in de wei indien mogelijk is hij de volgende dag stijf in zijn rug. Heeft hij om medische redenen 3 dagen rust gehad dan bijt hij naar me vanwege de pijn in zijn rug. Aka paard niet loswerken vind ik geen optie; dat kan met longeren of onder het zadel en aangezien hij het met rechte stukken voor beter doet dan constant voltes kies ik voor rijden. Tevens is het een behoorlijk intelligent paard wat iets te doen wil hebben wil je hem vrolijk houden; ik vind het qua karakter geen paard wat je een plezier doet om alleen in de wei te zetten.
Daar mag iedereen het zijne over denken, maar is niet wat hier ter discussie staat.
Omdat het paard gedurende zijn leven bij elkaar opgeteld denk ik ruim 2 jaar zo geen 3 heeft stilgestaan wegens blessures, het beestje nu sinds ca. november vorig jaar ca. 4 weken naar zijn zin heeft kunnen lopen en verder aan het revalideren is geweest, gecombineerd met bovenstaande problemen die voortvloeien uit boxrust/niet kunnen werken wil ik niet aan een revalidatieperiode van 3/4 jaar beginnen, hij staat er nu al depressief bij omdat hij niks mag. ik heb genoeg peesblessures gezien om te weten dat je dat je er echt wel 3/4 jaar mee kwijt bent.
KiWiKo schreef:mischien wat bot.............. maar zou je uberhaupt nog gaan sleutelen ?