ik weet niet of het hier goed staat, maar ik moet m'n verhaal even kwijt..
Mijn paardje is al 7 weken kreupel, en ik baal echt stevig! Hij heeft de afgelopen jaren alleen maar in een slechte bak gelopen (als manegepony).. En toen ik hem kocht in april 2005 heb ik nog een tijdje dressuur gereden. In maart 2007 ben ik overgestapt op western..
Nu ging het in het begin allemaal supergoed! Hij vond het hartstikke leuk, wilde graag voor je werken en pikte alles snel op.. Langzaam opgebouwd
Toen ben ik verhuisd naar een andere stal. Daar hadden ze een hele harde bak.. (vraag me niet wat voor spul is..) Daar liep hij wel beter in als bij de oude stal, maar later begon hij ook weer slechter te lopen.. Van die periodes dat hij onregelmatig liep, en daarna weer goed!Later ben ik verhuisd naar mijn huidige stal, in Den Haag..
De eerste 2 à 3 weken liep hij super
Kon lekker verder met trainen, rustig opgebouwd.. Hij begon lekker te glijden, en de (beginselen van de) spins gingen ook supergoed!Toen een periode weer rustig aangedaan, zodat hij het in zijn koppie kon verwerken en in zijn lichaam.. En langzaam begon hij onregelmatig te lopen, toch nog een paar keer eropgezeten (alleen stap & draf!)
Ik merkte ook dat hij niet meer wílde lopen.. Intussen liep hij al echt kreupel, en toen hebben we er na een week een veearts bijgehaald.. gekeken hoe hij liep, buigproeven gedaan, en er kwam uit dat hij linksvoor onregelmatig liep, alleen hij reageerde héél heftig op de buigproef Rechtsvoor!
Nou, dat zou wel kunnen kloppen, over dat rechtsvoor, want hij is daar geopereerd, en het kan zijn dat er veel littekenweefsel zit en dat dat een beetje ''trekt''.
Nou, pijnstillers meegekregen, om er toch weer even op te gaan zitten want het kan soms zijn dat ze even door de psychische grens heen moeten.. 's Avonds ga ik er op zitten, stap & draf ging goed, 1 rondje galop.. En ik maak m'n overgang vanuit galop naar draf, en hij loopt ineens (bijna) op 3 benen!!
Nou, met pijnstillers ging het wel al wat beter daarna, maar zonder pijnstillers ging het niet echt.. Besloten om hem dan niet verder te rijden! Want het was alweer 1,5 week na het bezoekje van de DA.. In die tussentijd is hij zich ook meer gaan vervelen, en ik zie dat hij niet happy meer is.. Hierdoor voel ik mezelf erg schuldig..

Intussen loopt hij nog niet echt goed, en het is al 7 weken aan de gang.. Dus hebben we besloten om foto's te laten maken.. Om zekerheid te krijgen.
Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt..