Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Zaranka schreef:Nou ik kan je vertellen Klara dat ik meer vertrouwen in alternatieve methoden heb dan in het volspuiten met troep van die paarden wat de da dus doet. Maar dat is mijn mening.
Zaranka schreef:Ze is met 2 jaar op de foto geweest, en daar is niets op te zien. Wat logisch is want er is niets met haar wervels aan de hand.
Op de foto’s geen beperkingen dus.
roxxxiejjj schreef:De meeste paarden vinden de pessoa in het begin eng. Ik had er geen last van met mijn pony. Maar bij hem hangt er wel vaker iets achter izjn kont. Het is even wennen. En mischien goed belonen als ze braaf is en ontspant? Dan gaat ze het waarschijnlijk linken met iets leuks (snoepje of aaitje). Veel sterkte!
Klara16 schreef:roxxxiejjj schreef:De meeste paarden vinden de pessoa in het begin eng. Ik had er geen last van met mijn pony. Maar bij hem hangt er wel vaker iets achter izjn kont. Het is even wennen. En mischien goed belonen als ze braaf is en ontspant? Dan gaat ze het waarschijnlijk linken met iets leuks (snoepje of aaitje). Veel sterkte!
Tuurlijk. Koop een hoop riemen en snoer je paard daarmee in. Vervolgens jaag je hem goed vooruit met de longeerzweep. Dat is in ieder geval een betere oplossing dan een arts naar de zere rug te laten kijken, maar niet heus.
Citaat:Mijn Da heeft het bij mijn pony aangeraden. Ze zei dat een pessoa heel goed voor het ruggebruik is. Jij doet nou net alsof je een paard dwingt zo te lopen maar dat is helemaal NIET zo. Als mijn paard niet wilt hoeft hij dat niet. Met de pessoa gaat hij het zelf opzoeken. En ik kan je vertellen dat mijn paard een heethoofd kan zijn. Ik heb trouwens wel bij mijn pony de da ernaar laten kijken! Die heeft dit zelfs aangeraden en het gaat nu super met hem dus lijkt mij dat ik niks verkeerds heb gedaan?!! Verder waarom met een longeerzweep? Dat heb ik helemaal niet gezegt. Jij zit nu dus over dingen commetaar te leveren waar niets over gezegt is. dus lijkt mij deze reactie van jou overbodig?
)Zaranka schreef:Hoi,
Mijn 4 jarige merrie heeft als veulen met haar linker voorbeen in het draad gezeten. Ze heeft een grote lelijke wond maar nooit echt problemen vertoond. (heb haar als 2 jarige gekocht)
Ik ben in maart dan ook begonnen met inrijden, dat ging super totdat ze opeens explodeerde met een andere ruiter erop.
Daarna zijn er talloze problemen naar boven gekomen !
Na haar explosie (meisje eraf gevallen) had ze veel pijn in de rug. Dit is nagekeken door een ostiophaat/fysiotherapeut en ook behandeld. Uit die behandeling kwam dat er spierweefsel was afgebroken, en wervels licht waren verschoven. Met 6 weken zou ze er weer helemaal bovenop zijn.
Na 6 weken liep ze nog steeds niet lekker, achter is er niet bij. En ze heeft dagen dat ze achter een bepaald loopje heeft. niet goed dus. Maar dat zou met verloop van tijd beter moeten gaan volgens de ostiophaat..
Hier heb je dus een paard dat pijn heeft en niet zuiver loopt. Ik lees nergens dat je er een DA bij hebt gehaald om te kijken waar precies de pijn zit en waardoor hij veroorzaakt wordt. Je vertrouwt op iemand die blijkbaar met magische blik door jouw paard heen kan kijken en ziet wat er beschadigd is
We hebben toen een homeophaat ingeschakeld (Ted Borsboom) en die is vrijdag wezen kijken.
Heel apart die voelt met zijn handen over haar lichaam, en weet dan precies wat er aan de hand is. Daaruit blijkt dat zij toen zij vast heeft gezeten een blokkade in de rug (schoft) heeft opgebouwd. Waardoor ze continue haar rugspieren aan spant. Ze heeft dan ook enorm veel spieren daar zitten, die helemaal niet natuurlijk zijn voor een paard die niet zoveel uitvoerd.
Omdat die spieren nooit rust hebben heeft zeg maar flinke krampen in de rug. (dat gevoel wat wij in onze kuit kunnen hebben)
Daarnaast zitten haar heupen vast, nierproblemen en teveel gewrichtsvloeistof in haar spronggewrichten !
Haar heupen zitten vast omdat ze pijn in haar nieren heeft en ze daarom gespannen houdt, en omdat haar nieren de afvalstoffen niet goed kunnen afvoeren zit er teveel gewrichtsvloeistof in haar spronggewrichten.
Klara16 schreef:Wat was dan de diagnose? Wat stond er op de foto's van de rug? (die heb je vast al laten maken als het dier al goed is nagekeken).
En wat is er tegen een pijnstiller? Die neem jij ook als je last hebt van je rug. Maar je paard mag het niet.
madamX schreef:Klara16 schreef:Wat was dan de diagnose? Wat stond er op de foto's van de rug? (die heb je vast al laten maken als het dier al goed is nagekeken).
En wat is er tegen een pijnstiller? Die neem jij ook als je last hebt van je rug. Maar je paard mag het niet.
Het is te merken dat je niet volledig op de hoogte bent van de werkwijzen van DA en homeopaten/alternatieve geneeswijzen, verdiep je daar eerst in voordat je iets gaat roepen.
Naar mijn mening heeft TS het volledig juist aangepakt.
Wat er tegen een pijnstiller is? Wederom, verdiep je eerst in de stof: weet hoe pijnstillers inelkaar zitten, wat de voor- en nadelen zijn, dan weet je ook dat de voordelen kleiner zijn dan de nadelen. Een goede DA is daarom ook zeer matig in het gebruik van pijnstillers.