ik heb hier een schokkend verhaal over een paardje dat men nonkel gefokt had...
Even: Men nonkel fokt bwp's, en meestal koopt een vriend van hem die met een bepaalde regeling dat ze daar tot hun 4jaar op de wei blijven staan.
Dus het paardje, 2jaar was in de draad gelopen (ik vermoed dat er nog prikkeldraad stond). Savonds gaat men opa kijken, lag ze daar, met haar poot helemaal open, bloed, veel huid af,... Dus hun DA van normaal kwam eens kijken, die zei dat er niets meer aan te doen was (dat het paardje niet meer ging kunnen lopen), dus gebeld naar die eigenaar, die dan weer beslist om het arme beestje naar het slachthuis te brengen...
Dus mijn opa met het paardje naar het slachthuis, haald haar van de camion (het arme paardje voelde percies de 'dood' want haar hoofdje ging zo achter mijn opa), op dat moment dat ze naar binnen gaan komt er een DA voorbij, bekijkt het paard, bekijkt men opa en zegt: "Alé meneer ge gaat daarvoor da beesje togniet afmaken?"
Mijn opa stond daar van: "euhm... de DA zei dat er niets meer aan te doen was" Ok, nog 2 DA's erbij geroepen. ONdertussen staat het paardje te grazen op de wei...!
In het begin was het naar het schijnt wel zeer vies, de wonde, veel etter,... Maar nu loopt ze rond, alsof er niet gebeurd is...
Er is ook nog een heel verhaal over het slachthuis, maar ik denk niet dat ik dat hier mag vertellen? Zo cru, echt schandalig...
( men opa werkte vroeger bij een dierenhandelaar, dus heeft veel naar het slachthuis moeten rijden, maar wat hij daar zag, had hij nognooit gezien...) 

.
, ik neem alles precies te persoonlijk op
)