Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Latisha schreef:ja, zoals ik al zei, het is niet mijn paard en ik ken de eigenaresse ook niet goed, dus ik ga er voorlopig maar niet over beginnen
Jessie_J schreef:Misschien is het wel een vorm van epileptie.
RianneH schreef:Lijkt me wel gevaarlijk als het dier vast staat zonder dat er iemand bij is. Kan zich zo ophangen en voordat je het weet breekt er iets... Of op jou vallen.. Een paard dat zich bewust is van zijn bewegingen is heel wat anders dan een slap paard van 600 kilo.
Mackie schreef:Jessie_J schreef:Misschien is het wel een vorm van epileptie.
Paarden doen eigenlijk niet aan epilepsie, is echt meeeeer dan zeldzaam.
Narcolepsie (zomaar in slaap vallen) komt relatief vaak voor bij paarden. De wondjes op de benen en de dikke knie zijn daar ook een sterke aanwijzing voor, want die paarden zakken eerst door hun voorbenen en vaak worden ze op dat moment weer wakker, maar soms zakken ze door en 'vallen' ze dus rusitg om. Narcolepsie is totaal niet gevaarlijk voor een paard, of zijn ruiter, want tijdens het rijden komt het niet voor, vanwege een verhoogde activiteit van de sympaticus (zeg maar het deel van het zenuwstelsel wat actief is tijdens arbeid of andere vorm van actie)