Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
aliealie schreef:Momenteel betaal ik daar 90 euro voor. Meerdere mensen zeiden tegen mij dat ze dat veel vonden. Wat is normaal volgens jullie?
. Soms komt haar man en voorheen leraar, een amerikaan mee, dan delen ze het werk, blijft 50 euro.
) maar dat is wel België naar het schijnt liggen de prijzen in NL iets hoger.. 
Zahlina schreef:aliealie schreef:Momenteel betaal ik daar 90 euro voor. Meerdere mensen zeiden tegen mij dat ze dat veel vonden. Wat is normaal volgens jullie?
90 euro vind ik heel normaal om te betalen..
O nee ik betaal in natura![]()
Maar zonder gekheid, een smid is gemiddelt 1 uur bezig om een paard rondom op ijzers te zetten, dan de materialen nog, de gereden kilometers en niet te vergeten de belastingen...
Dan kan 50 euro echt niet uit en vraag ik mij oprecht af hoe een smid die deze prijzen rekent zijn beroep serieus kan nemen.
Zahlina schreef:Nee hoor een uur is helemaal niet zo lang.
Eerst het paard bekijken, het bekappen kost redelijk wat tijd, ijzers pasmaken ook, gaten boren, oppoetsen ook.
Het ene paard is gemakkelijker dan de andere maar ga ervanuit dat het gem. 1 uur duurt als het werk goed wordt gedaan.
_helga_ schreef:maar die ijzers zijn al op maat gemaakt hij komt hier al super lang!!
waar moeten gaten geboord worden??
) want ik hoef niet te betalen want ik heb een verzorgpaard