Goedaardige droes? +foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Goedaardige droes? +foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:52

Heb hier op bokt al wat zitten rondsnuffelen, maar vind niet onmiddellijk iets terug. Bestaat er zoiets als goedaardige droes? Ik ken een merrie met open wondes in de hals, ze heeft geen moeilijkheden met ademhalen en heeft ook geen koorts gehad.
Daar deze merrie binnenkort met mijn trailer vervoerd wordt, wil ik wel weten of dit ook besmettelijk is.
Laatst bijgewerkt door Titsia op 14-06-08 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Goedaardige droes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:56

Als het open is, is het zo besmettelijk als wat! Dus absoluut niet vervoeren naar andere paarden Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:01

Nou, ik zou mijn trailer niet uitlenen voor het vervoeren van die merrie! Droes is zo besmettelijk als de pest!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:02

Twinklebel

Re: Goedaardige droes? +foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:04

Weten ze zeker dat het droes is? Ziet er zowiezo niet lekker uit, en veel huidaandoeningen zijn besmettelijk, dus zou haar niet graag in mijn trailer hebben.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:06

Heb je er uberhaupt een dierenarts bij gehad.
Ook als het geen droes is.... het ziet er niet echt lekker uit....

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:08

Dat lijkt mij geen droes... Lijkt meer iets op schimmel of schurft.
Ik zou haar inderdaad voorlopig niet vervoeren (en al helemaal niet naar een plek met andere paarden) tot het behandeld en over is. Maar ik zou er eerst maar even een dierenarts naar laten kijken.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:14

@Sjimmy je kan ook gewoon rustig vragen of er een DA is bij geweest en trouwens ik wou gewoon weten of er niet besmettelijke droes bestaat.

Er is dus een DA bij geweest, ze wordt nu ingesmeerd met een of andere zalf, volgens de DA is het droes die niet besmettelijk is. Hoe of wat weet ik allemaal niet, want het is niet mijn paard, komt gewoon op mijn trailer te staan omdat ze net gekocht is door mijn broer en schoonzus. Ze wordt sowieso pas vervoerd als de plekken weg zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:14

Dit is geen droes Knipoog Droes zit in de klieren en die zitten niet in de hals maar onder de kaken.
Dit lijkt mij ook schimmel of schurft. Eerste vraag die in mij opkomt: hoe heeft dit in vredesnaam zo ver kunnen komen!
Zou mijn trailer er niet voor uitlenen

edit: lees net dat de DA dit heeft gezegd Verward Apart dat hij zegt dat dit droes is. Waarom koopt iemand zo'n paard? Als het weg is is het niet meer besmettelijk, dus dan kun je hem wel vervoeren Ja

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:16

dit is geen droes...

maar een huidaandoening...

ringschurft misschien?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:17

verootjoo en sigrid1182: de da zal er wel verstand van hebben toch? hoe weet je zo zeker dat het geen droes is? je hebt het niet gezien, end e da neem ik aan wel...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:19

Over de kwestie wel of geen droes laat ik me niet uit, maar je kan wel degelijk droeg op de hals hebben, heb het zelf gezien Knipoog

Maar dit ziet er wel heel wonderlijk uit...
Als ze pas vervoerd wordt als de plekke weg zijn zal ik me niet te veel zorgen maken hoor!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:20

Verootjoo deze merrie heeft heel goede papieren en ze mocht weg voor een prikje, toen ze ze kochten had ze dit nog niet, toen we haar normaal moesten ophalen had ze dit. Ik ben drie weken geleden met dit paard gaan rijden, ik was nl. proefkonijn, en toen merkte ik hier niets van op!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:21

Ik vraag het toch gewoon rustig?

Je had ook even kunnen melden dat eea door DA is geconstateerd Lachen.

Inderdaad pas vervoeren als de plekken weg zijn.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:21

ik heb ook altijd gedacht dat droes niet op de hals enzo zat.. misschien toch verstandig er nog even een andere dierenarts bij te halen?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:22

maakt het uit of de DA gevraagd geweest is, het is mijn paard niet en mijn vraag was enkel of er zoiets bestaat als niet besmettelijke droes Knipoog

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:25

Titsia schreef:
@Sjimmy je kan ook gewoon rustig vragen of er een DA is bij geweest en trouwens ik wou gewoon weten of er niet besmettelijke droes bestaat.

Er is dus een DA bij geweest, ze wordt nu ingesmeerd met een of andere zalf, volgens de DA is het droes die niet besmettelijk is. Hoe of wat weet ik allemaal niet, want het is niet mijn paard, komt gewoon op mijn trailer te staan omdat ze net gekocht is door mijn broer en schoonzus. Ze wordt sowieso pas vervoerd als de plekken weg zijn.

DA heeft toch gezegd dat het niet besmettelijk was? Waarom dan toch deze vraag op Bokt?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:26

Hier was ook eens niet besmettelijke droes.
Maar ik weet het zonet niet. Volgens mij is droes gewoon vreselijk besmettelijk.
Ik zou haar niet in mijn trailer vervoeren, maar ik begrijp dat ze pas naar jullie toekomt als alle plekken weg zijn?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:30

Titsia schreef:
maakt het uit of de DA gevraagd geweest is, het is mijn paard niet en mijn vraag was enkel of er zoiets bestaat als niet besmettelijke droes Knipoog

omdat het op mij overkomt alsof je de dierenarts niet helemaal vertrouwd..
omdat hij je heeft gezegt dat het niet besmettelijk is en je toch hier nog die vraag stelt;)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:32

aliesjeh schreef:
Titsia schreef:

omdat het op mij overkomt alsof je de dierenarts niet helemaal vertrouwd..
omdat hij je heeft gezegt dat het niet besmettelijk is en je toch hier nog die vraag stelt;)

Ik geloof dat ik ook mijn twijfels zou hebben als zo'n paard in mijn trailer moest. En een veearts is ook maar een mens, kan ook fouten maken. Beter een keer teveel vragen dan je zoiets op de hals te halen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:34

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:45

Titsia schreef:
Verootjoo deze merrie heeft heel goede papieren en ze mocht weg voor een prikje, toen ze ze kochten had ze dit nog niet, toen we haar normaal moesten ophalen had ze dit. Ik ben drie weken geleden met dit paard gaan rijden, ik was nl. proefkonijn, en toen merkte ik hier niets van op!

paard mocht weg voor een prikje... dat zegt toch meer dan genoeg?? heb de foto's bekeken, vind het er heel erg heftig uit zien. je hebt geen antwoord op je vraag, maar ik vind dit niet normaal....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:51

tyara1 schreef:
Titsia schreef:

paard mocht weg voor een prikje... dat zegt toch meer dan genoeg?? heb de foto's bekeken, vind het er heel erg heftig uit zien. je hebt geen antwoord op je vraag, maar ik vind dit niet normaal....

TS zegt net dat ze mee is geweest het paard uit te proberen en dat er toen nog niks aan de hand was. Dit is niet iets wat je zomaar kan verstoppen, dus moet daarna ontstaan zijn. Voor mijn idee kan de prijs er dan weinig mee te maken hebben.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:29

Ten eerste denk ik niet dat dit droes is.
Ten tweede vervoeren in een een trailer kan toch niet zo'n probleem zijn. Na het vervoer de trailer even ontsmetten met bijv. een gifspuit met Halamid. Ik heb ook nog een ander middel waar ik zo de naam niet van weet maar dat wordt ook gebruikt bij varkenspest e.d.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:36

Iedereen gaat wel erg off topic.. vind niet dat ze moet worden aangevallen op van alles en nog wat. Het is hun keuze om dit paard te kopen.

Ik neem aan dat het gewoon een goede dierenarts is en geen kwakzalver, dus als hij zegt dat het niet besmettelijk is, dan zou ik daar gewoon ook vanuit gaan.
Voorzichtig zijn kan natuurlijk nooit kwaad..