Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
jesito schreef:Maar deze pony gaat wel achteruit en veranderd in haar doen en laten maar ik vind het nog te vroeg om haar in te slapen.
simodi schreef:Je eigen gevoel volgen is echt het allerbeste en niet wat anderen vinden van je paardje op grond van wat zij zien!
Mijn oude merrie is ook erg mager en heeft artrose, dus ze ziet er in de ogen van anderen slecht uit. Ik krijg er nu ook veel vragen en opmerkingen over. Maar zij eet, drinkt en mest goed, is heel levendig, is heel blij in de wei, rolt graag en komt nog snel overeind, kroelt met haar vriendinnetje in de wei, en slaapt heel veel en doet heel lang over haar eten. Om maar eens een paar kenmerken te noemen.
Voor een buitenstaande lijkt ze misschien 'op' maar ik weet en merk dat ze nog gewoon heel blij is en tevreden. Dus jijzelf kunt dit het beste aanvoelen en inschatten.
Wat betreft pijnstilling: ik vind het persoonlijk onzon om daarmee te wachten, zeker met de symptomen die jij nu beschrijft. Je paard heeft toch wel pijn(lijke momenten), dat kost erg veel energie, dus waarom zou je niet helpen door de pijn te verlichten? Je kunt altijd dan beoordelen hoe je het effect daarvan vindt! Stel dat ze een heel eind opknapt, dan is dat toch heerlijk voor haar?! Daar ga je dan toch niet mee wachten? Laat je ook hierin leiden door je eigen gevoel en wat goed is voor je paard, niet alleen door wat je DA vindt. Bovendien zijn DA's hierin onderling ook erg verschillend ...
Sterkte!
runningkawa schreef:Die laatste zin heb ik ook tegen mijn vriendin gezegt.
Mocht ik niet inzien dat het bij Kawa echt fout is of zij me dan niet wakker wil schudden... Dit omdat zij Kawa wel heel goed kent, dus ook wel ziet wanneer hij het leven nog wel waardevol ziet. Maar ook omdat ze toch ook weer de afstand heeft die ik door liefde voor hem misschien verlies.