Nieuwe pony schudt erg raar met haar hoofd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Nieuwe pony schudt erg raar met haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:52

We hebben sinds maandag een nieuwe haflinger gekocht(bij een haflingerfokkerij).
In het begin leek alles goed te gaan, maar dat is veranderd.
Toen we bij haar gingen kijken was er niks aan de hand, schudde niet met haar hoofd.
We hebben ook echt gevraagd of ze geen gebreken had, nee dit was echt niet het geval.
De eerste dag toen ze hier stond was er ook nog niks aan de hand, ja een paar keer met d'r hoofd schudden, maar niet echt iets om je zorgen over te maken.
Vandaag begon het hoofdschudden heel erg, ze is nu erg op d'r gemak. Ze was de eerste dag een beetje onder de indruk van de nieuwe dingen dus ze heeft niks laten merken.
Ze schudt zo raar ze gaat echt met heel d'r hals en heel haar hoofd naar beneden en dan maakt ze een soort een bochtje, dit doet ze zeer vaak.
Ze staat lekker heel de dag op de wei met een stal erbij, dus het is absoluut niet zo dat ze in een hokje van 3 bij 3 staat en dat ze zich verveeld. We vinden het erg belangrijk dat een paard zoveel mogelijk paard kan zijn bij ons.
Wat moeten wij hiermee aan, want dit is natuurlijk niet zo fijn, want je irriteert je er mateloos aan en het is niet vermeld.

Alvast bedankt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Nieuwe pony schudt erg raar met haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:00

Verborgen gebreken zijn toch een reden om de koop ongedaan te kunnen laten maken? Staat me iets van bij, maar precies weet ik het ook niet.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:01

Oei, is dit geen geval van head shaking? Lees dit centrale topic maar eens door, ik denk dat je het hoofdgeschud gaat herkennen ... helaas is een oplossing niet zo simpel (heb zelf een head shaker - gekocht in de winter, dus toen zag je ook niets!)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:03

Ik heb haar maandag gekocht, lijkt me sterk dat ze er toen nog geen last van had!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:04

Toch zou het kunnen hoor! Heb je geen ander boom/gras soorten bij jou staan al de plaats waar je haar kocht?
Bijvoorbeeld: mijn paard schudt thuis niet, maar o wee als je in de buurt van het bos komt ...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:05

is t geen allergie voor iets ofzo?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:07

JoCo schreef:
Toch zou het kunnen hoor! Heb je geen ander boom/gras soorten bij jou staan al de plaats waar je haar kocht?
Bijvoorbeeld: mijn paard schudt thuis niet, maar o wee als je in de buurt van het bos komt ...

Mijn moeder zag het haar daar een keer doen, maar ze was daar in de bak aan het draven.
Als je naar een pony gaat kijken en je ziet hem 1x met zijn hoofd schudden dan ga je je geen zorgen maken.
Ik had eerst een pony en die deed het zo nu en dan is uit joligheid, lijkt me sterk dat dat bij deze ook is.
Ik denk niet dat het echt een allergie is, het lijkt echt wel zo'n tik..

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:11

Wat toevallig.
Mijn pony heeft periode's dat die door zijn hals naar zijn hoofd schud. (klinkt raar, maar klinkt een beetje net als mijn paard.)
Is dit ook met rijden dus?
Dan zou ik het niet weten.
Maar zoals het klinkt hoe jij het beschrijft kan het ook lekker losschudden zijn.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:13

Tja ik ben geen da, en ik kan de situatie van hieruit natuurlijk niet beoordelen.
Maar bij mijn paard zeiden ze ook dat het een tick was, en die is er een tijdje echt voor gestraft geweest als ze het deed ...

Ik geloofde er zelf geen barst van, na lang aandringen stemde da in met allergietesten, en ja hoor madam is allergisch!

Ze krijgt nu medicatie, draagt een neusnetje en het gaat stukken beter.

Ik hoop dat jouw situatie eenvoudiger op te lossen is, echt waar. Misschien doet ze het idd als ze nerveus is, en moet ze nog even aan d'er nieuwe situatie wennen ...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:14

Ze is nog niet ingereden.
Nou lekker losschudden duurt denk ik niet de heledag, het lijkt gewoon echt een tik, gewoon omdat het moet.
Ik had ook echt goed gevraagd of ze geen gebreken had.
Het lijkt een beetje op weven alleen stapt ze dan niet van d'r ene been naar d'r andere been over.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:15

JoCo schreef:
Tja ik ben geen da, en ik kan de situatie van hieruit natuurlijk niet beoordelen.
Maar bij mijn paard zeiden ze ook dat het een tick was, en die is er een tijdje echt voor gestraft geweest als ze het deed ...

Ik geloofde er zelf geen barst van, na lang aandringen stemde da in met allergietesten, en ja hoor madam is allergisch!

Ze krijgt nu medicatie, draagt een neusnetje en het gaat stukken beter.

Ik hoop dat jouw situatie eenvoudiger op te lossen is, echt waar. Misschien doet ze het idd als ze nerveus is, en moet ze nog even aan d'er nieuwe situatie wennen ...

Ze was inderdaad de eerste dag nerveus en zenuwachtig dat zag ik ook aan haar..
Ze is nu heel relaxt en nu begint het gelazer.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:16

klinkt als head shaking syndrome, ik zou eens eventjes bellen met de vorige eigenaars..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:18

De hengst bij ons op stal doet het ook zodra die een stal in moet.. de oorzaak is te veel langdurig op stal staan.. dus DE oplossing.. Lekker buiten laten lopen Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:21

Elma_ schreef:
De hengst bij ons op stal doet het ook zodra die een stal in moet.. de oorzaak is te veel langdurig op stal staan.. dus DE oplossing.. Lekker buiten laten lopen Lachen

Ik wil niet heel lastig zijn, maar ze staat al de hele dag buiten Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:21

Elma_ schreef:

Sorry sorry,. ik lees niet goed!!
Ze staat al buiten.. stom, volgende x even beter lezen.. Maar wat jij beschrijft is echt hetzelfde als onze hengst doet.. Dus eigenlijk zou het na een tijdje buiten wel over moeten gaan//

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:23

ik begrijp je reactie wel, als ze de heledag binnen zouden staan, zouden zich gaan vervelen, maar ze mag de hele dag + nacht op de wei en ze heeft een stal waar ze in en uit kan, ze heeft ook nog een vriendin en we hebben geen kale wei waar niks te eten valt!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:25

Watch_Me schreef:
ik begrijp je reactie wel, als ze de heledag binnen zouden staan, zouden zich gaan vervelen, maar ze mag de hele dag + nacht op de wei en ze heeft een stal waar ze in en uit kan, ze heeft ook nog een vriendin en we hebben geen kale wei waar niks te eten valt!

Stond ze bij de oude eigenaar niet op stal? kan ook iets zijn wat ze daar ontwikkeld heeft.. En anders toch maar even een DA erbij.. al zou ik echt niet kunnen bedenken wat die hiervan moet zeggen..

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:25

Heb je de fokker al eens opnieuw gecontacteerd? Misschien weet hij toch meer?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:27

Elma_ schreef:
Watch_Me schreef:

Stond ze bij de oude eigenaar niet op stal? kan ook iets zijn wat ze daar ontwikkeld heeft.. En anders toch maar even een DA erbij.. al zou ik echt niet kunnen bedenken wat die hiervan moet zeggen..

Ze stond daar overdag buiten en 's nachts opstal.
Ik ga morgen ook bellen, maar ik was heel erg benieuwd naar jullie reacties, heb ik altijd best veel aan!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:28

Helaas jammer dat we niet meteen kunnen helpen ... ik vind het eigenlijk nogal bizar ... hoop echt dat het snel ophoudt, of in ieder geval te verhelpen is!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:32

Ik denk toch dat het een verborgen gebrek is, dan gaat ze heleaas toch terug, heel jammer want het is een super leuk dier, alleen ik heb liever toch beestjes die geen gebreken hebben!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:05

Laat je nog even weten wat de DA hier op zegt? Ik ben er wel erg benieuwd naar Lachen

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:28

same here!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:16

Ze gaat vandaag terug naar de vorige eigenaar!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:58

Heeft hij nog toegegeven dan?