Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je kunt hem niet zo dood laten gaan.
Vraag de DA hem parafine te geven. In ieder geval niet voeren voordat hij gemest heeft.

slimmerik schreef:Hou ook haar oren in de gaten...die kunnen koud worden en dan is er echt heel snel een DA nodig.

Citaat:Citaat:quera niet opereren omdat het te duur is ?
sorry maar ik zou er alles voor over hebben om mn beestjes te redden
----------------------------------------------------
egt waaar alleeeees ik heb het ook gedaan met mijn paard en het is allemaal goedgekomen
of vraag wat de bij de vorige eigenaar deden
GinaLoveStar schreef:niet opereren omdat het te duur is ?
sorry maar ik zou er alles voor over hebben om mn beestjes te redden
egt waaar alleeeees ik heb het ook gedaan met mijn paard en het is allemaal goedgekomen
of vraag wat de bij de vorige eigenaar deden
maar ik dacht dat je haar de eerste 24 geen eten mocht geven hoor alleen water! althans dat was het geval bij ons op sta en het was een dag later over!Wilawander schreef:Absoluut geen eten geven en als ze weer normaal mest en geen problemen meer heeft dan kan je beginnen met wat hooi en dan 12 uur later wat slobber. Hooi zorgt ervoor dat de spijsvertering wordt gestimuleerd.
Wat verder goed helpt bij gaskoliek is Colosan. Kun je ook zelf kopen. verder wandelen.
Chivance schreef:Ik vind dat jullie nogal beschuldigend naar de opstarter van dit topic reageren ivm wel of niet laten opereren bij koliek. Beseffen jullie wel goed wat een koliekoperatie inhoudt? Dat dit een hele boel geld kost en de zorgen die je achteraf hebt? Wie zegt dat iedereen zomaar even het geld heeft om je dier te laten opereren? Dat is niet zo vanzelfsprekend hoor!

slimmerik schreef:Chivance schreef:Ik vind dat jullie nogal beschuldigend naar de opstarter van dit topic reageren ivm wel of niet laten opereren bij koliek. Beseffen jullie wel goed wat een koliekoperatie inhoudt? Dat dit een hele boel geld kost en de zorgen die je achteraf hebt? Wie zegt dat iedereen zomaar even het geld heeft om je dier te laten opereren? Dat is niet zo vanzelfsprekend hoor!
Mijn mening is, dat als je een dier aanschaft, geld achter de hand moet hebben voor eventuele calamiteiten. Nu zal een operatie van 3000 euro op een shet van amber 100 euro misschien niet in verhouding staan. Maar toch.... soms is houden van, niet in geld uit te drukken.
Geld voor enkele DA consulten moet je imo sowieso achter de hand hebben. Dit begint op onnodig lijden te lijken. Dus hou a.u.b. in de gaten of de pony pijn lijdt. Dan maar dat laatste spuitje erin of naar de slager. Maar wacht niet totdat ie vanzelf dood gaat. Dat is imo gelijk aan zware mishandeling.