Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
InekeH87 schreef:Bach rescue remedy dat werkt supergoed bij mijn merrie. Het is op een natuurlijke basis volgens de bach bloesem methode. Ik help met bach bloesem ook een aantal dieren herstellen en het werkt echt super. De bach rescue is zonder gevolgen te gebruiken. Je kan het het makkelijkst op een stukje brood doseren. 12 druppels en dat mag je na 2 uur herhalen. Je kan het doseren voordat ze op de trailer gaat en dan vlak voordat je de ring ingaat.
Vonnie84 schreef:Ik heb ook zo'n overgevoelig paard wat betreft emotie's welke meteen op de darmen slaan. Laatst was ik wat boos op hem en had hij alweer een heeeeeele lichte koliek. En als hij stress heeft, krijgt hij ook weer (spannings)koliek.
Ik doe met hem gewoon rustig aan en alles rustig opbouwen en laten wennen. En als iets heel spannend gaat worden, geef ik hem iets kalmerends. Ik geloof dat ik voor het laatst iets van Cavalor had?
Maar het bestaat wel degelijk, daar ben ik van overtuigd
CarpeDiem schreef:Spanningskoliek zal in zekere mate zeker wel bestaan. Een paard kan zichzelf ook zoveel stress op zn hals halen, en zichzelf 'over de zeik' helpen.
(deze uitdrukking komt overigens uit de paardenwereld!!)
Er zijn wel een aantal magnesium preparaten die heel goed werken bij dit soort paardenén ondanks de stress: HEEEL VEEEL meenemen. Dat is denk ik ook een heel goed medicijn!