Werkt Egyptische zalf goed?
Wat zijn jullie ervaringen met Dry Feet van Cavalor?
Ervaringen met Equisolid Straaltinctuur?
De hoefsmid noemde deze morgen nog iets anders: blauwe... Ik ben de naam kwijt, iemand een idee

Alvast bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yorghos schreef:Mijn vorige paard (KWPN) heeft ook een poosje last gehad van rostraal.
Ik heb dat behandeld met Hippo Sol. Dat is een desinfecterende spray, oa te koop bij de paardendrogist (maar sommige ruitersportzaken hebben het ook).
Teren werd mij door de smid afgeraden omdat je door teren de hoeven dichtsmeert. Je sluit de bacterieën als het ware op in de hoef en doet er dan een dekseltje van teer op. Bacterieën zullen dan nog gewoon blijven zitten "werken".
De spray is bacteriedodend, dus pakt de bacterieën aan en niet alleen de omstandigheden. Daarnaast moet je natuurlijk wel blijven zorgen voor schone voeten en een schone, droge stal of wei.
Bij mijn KWPN'er was de rotstraal na een week of 4 al bijna verdwenen. De hoefsmid heeft bij de volgende keer bekappen zoveel mogelijk aangetast weefsel verwijderd en daarna ben ik nog een paar weken doorgegaan met sprayen. De rotstraal was weg en is ook niet meer terug gekomen.
piewie schreef:modder is wel een probleem, want die sluit de hoef af, waardoor er geen zuurstof meer bij kan komen.... Als ik de paarden uit het land haal spuit ik de benen altijd goed af en krab de hoeven flink uit.
Bamm__Bamm schreef:blauwtintuur of zo iets.