Ervaring met hoefschoenen van G.H. Smit uit Rijssen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anitaolja

Ervaring met hoefschoenen van G.H. Smit uit Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:13

hoi bokkers Haha! ,

Ik wil hoefschoenen gaan aanschaffen en denk dat die aangemeten hoefschoenen het beste zijn, en van wat voor materiaal is het?
Graag reacties van gebruikers hiervan
Alvast bedankt Knipoog

Arabesk

Re: Ervaring met hoefschoenen van G.H. Smit uit Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:49

Het zijn wel goede schoenen, wij hebben ze ook. Ze voelen een beetje rubber achtig aan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:28

Die van mij heeft er een jaar dagelijks op gelopen, soms gewoon 24/7 . (vanwege hoefbevangenheid ) Ook heeft hij er diverse endurances mee gelopen en ook dat ging prima. Mocht hij ze ooit weer nodig hebben dan zou ik zeker weer voor Smitjes kiezen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:30

ik heb ze ook.. ze zijn wel goed, ik vind alleen dat ze vrij snel uit gaan en het vocht kan er niet uit weg lopen dus de schoen word van binnen vrij nat..

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:08

ik wil ook graag hoefschoenen aan gaan schaffen, maar trappen ze die niet uit onder het rijden? als ze bijvoorbeeld per ongeluk op de schoen gaan staan?
en hoelang gaan ze mee, en kun je er ook gewoon mee door zand, water, blubber, gras? is dat niet glad ofzo?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:38

Mijn paard heeft ze nog nooit verloren, ik heb het oudere model met nog van die 'enkel'bandjes en die had ik er zelfs vanaf gesloopt. En na 4 uur endurance door water, zand, modder etc bleven ze nog prima aan.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 22:51

nou ben iig blij met de reacties, had nog 1 vraag vergeten, het schijnt dat als je nieuwe zooltjes nodig hebt dit gewoon bij de hakkenbar kunt laten doen Haha! klopt dit??

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:24

heb bij nader inzien besloten om niet voor de smit hoefschoenen te gaan aangezien ze dan natuurlijk bekapt worden en ik een heeeel naar Huilen verhaal heb gelezen over dat natuurlijke bekappen dankzij Anja die een hele reeks linken naar verschillende informatie heeft verzameld over allelei hoefdingen Pling wat ben ik blij dat ik dat verhaal van www.hoofcare.nl heb gelezen, ben heeeeel erg geschrokken en ben ook helemaal bekeerd Cool

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:33

Smit hoefschoenen hoeven niets te maken te hebben met natuurlijk bekappen. IK heb ook Smit hoefschoenen voor een paard, die traditioneel bekapt wordt. En om je mening te baseren op een link? Er zijn veel mensen die een hele goede ervaring hebben met natuurlijk bekappen

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:36

nou ik lees altijd dat ze dan eerst natuurlijk bekapt worden door degene die de schoenen opmeet en dan moet je toch maar eens de link gaan lezen.....ieder zijn mening hoor maar dan lees je ook een ander kant ervan Cool

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:44

een kennis heeft hoefschoenen van smit. Zij rijdt er al jaaaaren mee. De schoenen zijn gemaakt van oude autobanden. Das nog eens hergebruik... De schoenen gaan vrij lang mee en ik heb wel eens gehoord dat ze inderdaad naar de hakkenbar konden, maar dat weet ik even niet precies. De schoenen worden gemaakt aan de hand van een afgietsel van gips, die je dan weer mee naar huis krijg. gezellig voor op je vensterbank.
Ze zijn nooit zomaar uit gegaan.
Wel had die kennis op een gegeven moment nieuwe en ging een dag weg met het paard. Op die nieuwe schoenen zat een randje net op de kootholte en dat ging irriteren doordat er een beetje zand tussen kwam. maar daarna geen problemen meer.
Waar heb je gehoord dat er natuurlijk bekapt moet worden? Dat is helemaal niet waar!

die hoefschoenen zijn een goede aanrader!

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:49

ja ik dacht ook dat ze goed waren hoor maar als je gaat kijken op de site van smit en de linken naar de hoefsmeden aanklikt zijn het allemaal natuurlijke bekappers dacht ik Bloos heb t allemaal uitgebreid bekeken Knipoog oh ja er staat ook bij dat je het zelf moet bijhouden!!! en het liefst een cursus gaat doen!!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:02

anitaolja schreef:
ja ik dacht ook dat ze goed waren hoor maar als je gaat kijken op de site van smit en de linken naar de hoefsmeden aanklikt zijn het allemaal natuurlijke bekappers dacht ik Bloos heb t allemaal uitgebreid bekeken Knipoog oh ja er staat ook bij dat je het zelf moet bijhouden!!! en het liefst een cursus gaat doen!!

Zelf heb ik er ook geen goede verhalen over gehoord, het is gewoon erg jammer dat de "kwakzalvers" onder de natuurlijke bekappers het verpesten voor de goede, want die bestaan vast wel. Omdat ik er niet bekend mee ben en bang ben dat ik een "kwakzalver" tref begin ik er dan ook niet aan. Ben erg tevreden met mijn traditionele bekapper die ook orthopedisch beslaat en ben van mening dat iets wat goed bevalt niet veranderd hoeft te worden.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 12:13

ja kwakzalvers heb je overal Bloos ook onder de traditionele bekappers hoor, maar de natuurlijke bekappers doen het wel allemaal ongeveer op dezelfde manier en op die manier heb ik iets heeeel akeligs gezien en gelezen bij www.hoofcare.nl als je wil kun je haar verhaal + foto's zien
maar heb besloten om eerst zonder ijzers te gaan proberen en als dat niet lukt wil ik wel hoefschoenen maar waarschijnlijk worden dat dan marqies want ik wil niet dat ze "natuurlijk" bekapt wordt Bloos

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:25

Ik hoop dat je ook goede verhalen hebt gelezen en niet aleen die ene slechte (bokt stat er vol mee met dat specifieke verhaal.)

Ik heb zef ook geen goede ervaring met NB maar heb op amerikaanse websites wel heel veel goeds gezien.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:26

anitaolja schreef:
hoi bokkers Haha! ,

Ik wil hoefschoenen gaan aanschaffen en denk dat die aangemeten hoefschoenen het beste zijn, en van wat voor materiaal is het?
Graag reacties van gebruikers hiervan
Alvast bedankt Knipoog

Wees heel erg voorzichtig met die rotdingen!
Las pas nog een topic over een bokker die hoefschoenen bij haar paard had aangetrokken, hij is (door de hoefschoenen) nu geblesseerd. En niet zo'n beetje ook !

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:25

Ik heb ook de hoefschoenen van Smit. Ik gebruik ze zelden want ik vind ze wat zwaar en lomp. Maar als de grond bevroren is of er sneeuw ligt en ik een buitenritje wil maken haal ik ze wel uit de kast. Het grote voordeel van de Smid hoefschoenen is dat ze op maat zijn gemaakt en je paard ze dus niet makkelijk verliest wat met andere merken nog wel eens voorkomt is mijn ervaring.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:21

maar zoals ik al eerder genoemd heb is het bezwaar dat een natuurlijke bekapper het komt doen omdat hij/zij eerst gaat bekappen en dat wil ik niet Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:00

Dat is dus absoluut niet het geval. Als je gewoon even belt met Smit kan hij je ook alles uitleggen. Maar het is onzin dat je paard perse eerst natuurlijk bekapt moet worden. Een hoefschoen moet gewoon goed passen, op welke manier je de hoef ook bekapt.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 18:31

ja dat snap ik allemaal wel, maar het feit blijft dat degene die ze opmeet allemaal natuurlijke bekappers zijn, er zijn geen hoefsmeden die ze aanmeten en die niet natuurlijk bekappen!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:40

Maar dat heeft met opmeten niks te maken. Je paard krijgt dan gips om zijn voeten, dat moet even uitharden en dan worden de schoenen gemaakt. Dus er wordt verder niks aan de voeten gedaan.

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:17

Iemand bij mij op stal heeft ze ook. Die heeft gewoon eerst haar eigen hoefsmid haar paard laten bekappen en is toen die hoefschoenen wezen aanmeten. Dus hoeft niet perse natuurlijk bekapt te worden.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 12:10

ok dus dat kan ook, badankt voor de reacties allemaal Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:16

mijn ijslander heeft Smitjes gehad, aangemeten door de heer Smit zelf.
Ze kon er slecht mee uit de voeten, ze struikelde en kloste ermee, en de schoenen draaiden erg.
De service van Smit was geweldig, hij is nogmaals terug geweest om dingen te veranderen, maar uiteindelijk heb ik de schoenen terug mogen sturen, Thyrla kon er toch niet goed mee lopen.
Nu heb ik Easyboot Epics en daar loopt ze zo mee weg, letterlijk en figuurlijk.
Voor mij een bewijs dat aangemeten schoenen niet persé altijd beter zijn.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 14:43

ben er ook nog niet helemaal uit hoor Bloos , want nu zit ik meer te denken aan de easeyboot maar dan de goedkoopste versie, ik heb ze gezien voor 45 incl verzendk dan komt t op 180 Geld, geld! en de kogels zijn helemaal vrij dus ook geen inloopperiode Haha! en kans op blaren Pling