Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Winx schreef:Bij ons op de wei zijn alleen voorijzers toegestaan, omdat anders de weide te snel kapot gerent wordt, is de eigenaar bang voor. Op zich logisch.
En daarbij komt dat de rest van de eigenaren ook ,vooral als ze net op wei komen, niet willen dat ze achter ijzers hebben. Want ze trappen hier de eerste dagen nogal veel naar elkaar, dus mag het hier niet
Sizzle schreef:Winx schreef:Bij ons op de wei zijn alleen voorijzers toegestaan, omdat anders de weide te snel kapot gerent wordt, is de eigenaar bang voor. Op zich logisch.
En daarbij komt dat de rest van de eigenaren ook ,vooral als ze net op wei komen, niet willen dat ze achter ijzers hebben. Want ze trappen hier de eerste dagen nogal veel naar elkaar, dus mag het hier niet
Op mijn oude stal was er ook een soort regel dat het niet mocht, maar aangezien mij die nooit officieel verteld was trok ik mij daar niets van aan. MIjn merrie was de enige in haar groep die rondom op ijzers stond, maar dat gevaarlijke object is tot twee maal toe de kliniek in getrapt (wellicht de tweede keer onherstelbaar) door haar ijzerloze weidegenoten. Ik ben ook van mening dat de schade met een ijzer maar minimaal groter is dan zonder. Hooguit raakt de huid meer verwond maar de kracht waarmee iets breekt is nagenoeg hetzelfde.
Het is het vennijn van een paard wat schade maakt niet de aanwezigheid van een ijzertje (muv een sliding ijzer). Ik zie liever een selectie van het type paard ipv zijn schoenen.
Needje schreef:Een paard zonder ijzers kan scherpe randen hebben als er bv een stukje van de hoef is afgebrokkeld. Reken maar dat dat sneeen geeft.
Needje schreef:Maar die zijn er wel. Dus het niet op ijzers mogen ivm schade aan andere paarden vind ik ver gezocht. Land gaat wel eerder kapot als ze rennen met ijzers.