Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Wat is dat voor n filmpje? 

MysticTinker schreef:Ik vind je avatar trouwens echt vreselijkWat is dat voor n filmpje?

virgin_lady schreef:MysticTinker schreef:Ik vind je avatar trouwens echt vreselijkWat is dat voor n filmpje?
zo ja zeg !! t lijkt wel of ze dr hond uit t raam van dr rijdende auto duwt !!![]()
denk niet dat ie nog leeft![]()
Ga nu maar weer weg virgin_lady. 

MysticTinker schreef:Dus direct na de bekapping liep hij kreupel? Dan denk ik dat het daaraan ligt.. Lijkt mij het meest logische. Vraag me ook af waarom een hoefsmid iets van de hoef (of zelfs zool!) af haalt als het paard daarvóór al gevoelig liep..
Nieuwe hoefsmid zoeken?
MysticTinker schreef:Ik heb inderdaad ook wel eens gezien dat paarden met ijzers daar vaak last van hebben, maar bij de ts heeft het paard volgens mij altijd blootvoets gelopen, toch? Of lees ik dat verkeerd?
Bij een onbeslagen paard zouden de hoeven toch gewoon moeten blijven groeien, tenzij het paard een of andere ziekte heeft of helemaal verkeerd gehouden wordt ofzo.. Ben wel benieuwd of iemand daar een verklaring voor heeft

Udella schreef:Hij loopt nu echt extreem slecht, alleen met sterke pijnstillers verlicht het een beetje.. Maar anders als je hem dwingt om te lopen valt hij gewoon bijna op de grond omdat het zo veel pijn doet, en dit wordt nu langzaam erger. Ik zat ook over hoefschoenen te denken maar de dierenarts raadde me dat niet aan omdat hij in de wei ook gewoon barslecht loopt dus die wilt er speciale ijzers onder laten zetten..

Arabesk schreef:Een paard mag absoluut niet slechter lopen na een bekapping. Je smid schuift nu de schuld op 'te dunne zolen' en nu moeten er ineens ijzers onder om zijn gemaakte fout weer te verdoezelen. Zo werkt het dus niet
Hij heeft verkeerd bekapt!
Je schrijft dat hij de stand van de hoef wilde veranderen, dat kan alléén als je in de zool snijdt!
Ik adviseer je hoefschoenen met pads voor moeilijke ondergronden zodat de hoef alle ruimte en vrijheid krijgt om weer sterk uit te groeien, ook kunstof ijzers hebben de nadelen dat ze hoefwand beschadigen, de hoef contrahern en het hoefmechanisme en dus de doorbloeding beperken en ok de groei afremmen.

Arabesk schreef:Udella schreef:Hij loopt nu echt extreem slecht, alleen met sterke pijnstillers verlicht het een beetje.. Maar anders als je hem dwingt om te lopen valt hij gewoon bijna op de grond omdat het zo veel pijn doet, en dit wordt nu langzaam erger. Ik zat ook over hoefschoenen te denken maar de dierenarts raadde me dat niet aan omdat hij in de wei ook gewoon barslecht loopt dus die wilt er speciale ijzers onder laten zetten..
De ijzers gaan de pijn niet wegnemen, hooguit raakt de voet verdoofd en dat kan je beter met pijnstillers doen, die beperken de doorbloeding niet (acetylsalicylzuur stimuleert de doorbloeding zelfs).

Arabesk schreef:Easyboot Epic schuren niet
En wat merrieveulen zegt over standen veranderen klopt. Het heeft geen zin om na het derde levensjaar de stand van de voet te veranderen, je trekt er alleen maar de bovenliggende gewrichten mee uit elkaar. En het is ook niet mogelijk om de stand van de hoeven te veranderen zonder in de zool te snijden. Je smid heeft dus in de zool gesneden, dat is wel duidelijk.