Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ik weet het niet!. dolor schreef:er is een hk topic over peesblessures. 1 iemand daarin is nu langer dan 2 jaar bezig en haar paard is nu eindelijk aan het genezen. dus het kan wel genezen na langer dan 1 jaar.
dit is het topic: [HK] Peesblessure: Boxrust of juist gecontroleerd beweging geven?
jolentinus schreef:ik zie speciaal beslag meer als een zooltje in je school. of sommige mensen die een schoen hebben die een veel dikkere zool heeft.
), maar dat kost ongeveer €1500. En dan heb je alleen bevestiging wat het is, verder niet.eline_di schreef:Ijzers zorgen toch dat de doorbloeding van de hoef slechter is omdat hij niet "in en uit kan zetten"? Is dat dan juist niet slecht?
Persoonlijk ben ik ook geen fan van ijzers, geen idee waarom overgens.
Ik ben nog vergeten te zeggen dat ze dachten dat het de aanhechting van de diepe buiger was. Ik weet dat dat deel extra moeilijk te behandelen is en dat je daar geen echo kan maken.
Alleen een emmeriscan (hoe schrijf je dat?), maar dat kost ongeveer €1500. En dan heb je alleen bevestiging wat het is, verder niet.
Zou er met ijzers niet juist op de verkeerde plaats druk worden gegeven en zouden andere delen dan niet juist overbelast raken? Omdat ze in een "rare" houding gedwongen worden?

jolentinus schreef:dat van de het in en uitzetten van de hoef klopt indd. elke keer als je paard een been op de grond zet. veert de hele hoef mee. wat dat betreft houd het ijzer dat indd tegen..
verder denk ik aan speciaal beslag dat ze bijvoor beeld de achterkant wat omhoogzetten (of juist net andersom) zodat die geblesseerde pees nooit op spanning komt of zo. zodat hij goed kan genezen. is het dan tot rust gekomen dan langzaam weer naar gewoon beslag en dus zonder.
als ik jouw was zou ik gewoon een paar hoefsmeden bellen en hun ervaring ermee op doen. onze hoefsmid zegt het wle als hij het niet ziet zitten.