Gulpje schreef:dat is idd iets wat je in de gaten moet blijven houden. Mijn paard haar griffelbeen linksachter is gebroken een jaar of 4 terug. Na een operatie waarbij het gr.been is verwijderd hebben we haar de tijd gegeven om te herstellen en dat is allemaal super gegaan. Alleen heeft ze nu op hetzelfde been een ontstoken peesschede en beschadiging van de tussenpees. Ik vermoed dat dit ergens wel met het griffelbeen te maken heeft (gehad), maar zeker weten doe je het niet.
Mijn paard is aan een dergelijke breuk geopereerd omdat het met rust niet weg ging en slechts erger werd. Boxrust heb ik alleen voorgeschreven gekregen na de operatie. Voor zelfgenezing moest ze juist gewoon in de wei. Ik zou een jaarling ook niet zo snel met zoiets binnen houden.
De operatie was perfect verlopene en het bot is mooi genezen, maar ook ik zit met de pees. Ze staat al een jaar stil en het is nog dik. Ik weet niet of het wel weer in orde wordt. Over een tijdje laat ik maar eens een scan maken voor de zekerheid.