Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:Het idee dat je het lichaam "van binnenuit" kunt "zuiveren" is medische onzin.
Het lichaam produceert afvalstoffen, die metéén verwerkt en verwijderd worden
door de longen, de lever, de nieren, en eventueel de gal.
Daar kun je met homeopatische middeltjes en/of kruiden niets aan veranderen.
Integendeel, bij veel kruiden bestaat het gevaar dat de lever beschadigd raakt.
Rob
Citaat:Heb je hier wetenschapelijk onderbouwde verklaring voor of weet je waar ik dit kan vinden??
.Straks nog maar eens proberen.
RobvdPK schreef:Citaat:Heb je hier wetenschapelijk onderbouwde verklaring voor of weet je waar ik dit kan vinden??
Ik denk wel dat je Engels leest ?
Dan is dit een goede start :
Detoxification-The pinnacle of quackery.
Rob
Jaba schreef:De groep die de placebo had gekregen was merkelijk gezonder dan de groep die de zuiveringskuur had gekregen! De gezondheid was in deze groep zelfs vooruit gegaan. De gezondheid in de groep met de zuiveringskuur was niet alleen hetzelfde gebleven, maar was zelfs licht achteruit gegaan! Conclusie, zuiveringskuren zijn onzin...
Tinky12 schreef:Wie heeft ervaring met homeopatische kruiden voor zuivering van binnenuit?
Mijn paard heeft momenteel mok/rasp en vermoed dat het van binnenuit komt.Ik wil,voordat ik evt anti-biotica ga proberen,eens kijken wat ik met kruiden kan doen.
Dus wie heeft ervaring en vooral met welke kruiden en hoelang heb je dit gegeven??
Dit niet alleen voor de mok maar ook voor de algemene gezondheid van je paard....ontgiften en dergelijke.
Groetjes,Tinky
RobvdPK schreef:Detour,
homeopatische kruiden bestaan niet.
Ofwel is het homeopathie, ofwel zijn het kruiden,
maar het is of het één, of het ander.
En ik trek er hier een streep onder,
gezien de mod-opmerking in een ander topic.
Rob