Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mo_van_dijk schreef:Hoe groot is je paard?
In biks zit veel meer krachtvoer als in muesli...
corine1981 schreef:Muesli is ook een krachtvoer, maar vaak moet je er wat meer van geven om aan dezelfde kracht te komen dan bij biks zeg maar.
Ik vind wat je geeft erg weinig.
Ik hou zowieso zelf onbeperkt ruwvoer aan.
Wel in de vorm van hooi, want die van mij gaat aan de schijt van kuil.
Daarnaast krijgt hij 2 kilo biks + halve schep muesli.
Straks krijgt hij dezelfde hoeveelheid kilo's in muesli's, maar dat is pas na zijn verhuizing.
Dus ik denk dat je Fakhir best wat meer mag voeren.
Verder heb ik ooit de wijsheid geleerd dat wanneer het paard een dunne buik heeft hij meer ruwvoer nodig heeft, wanneer hij bovenop (rug, bips) schraal is, moet je hem meer krachtvoer bij gaan geven.
Ik vind twee kratten kuil (ik denk dan aan boodschappenkratten) zelf dus erg weinig.

laetitia schreef:Hoi,
Hij wordt elke 2 maanden ontwormd. Ik zal eens gaan kijken of ik wat meer muesli kan gaan geven.
Hoe zit het met haver? Kan dat kwaad om extra van te geven?
Ik geef 2 volle kratten kuil.
ik ben zo'n trut die wil weten welke er in zitten voor ik het aan mijn paard geef ) Sonja_vR schreef:JoCo , ik ken het voer
is idd op zich een goede als ze in conditie wat minder zijn in een bepaalde periode, maar ik zou het gewoon persoonlijk niet het jaarrond standaard geven
(trouwens wel irritant dat ze wel zeggen dat er kruiden in zitten, maar niet vertellen welkeik ben zo'n trut die wil weten welke er in zitten voor ik het aan mijn paard geef )