misstap met paard van een ander, nu kreupel!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deniejs

misstap met paard van een ander, nu kreupel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:00

Hallo allemaal,

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt aan jullie.
Vandaag ging ik rijden met het paardje van een stalgenoot van mij.
Ik rijd dit paardje wel vaker.
Nu was iemand balkjes aan het draven in de bak en ik dacht ik ga er ook eens over heen.
Het ging een paar keer goed, maar ze nam over de laatste balk een sprongetje.
Ik ging nog een x want ik wilde dat ze hem gewoon goed draafde.
Toen ging ze ineens met een speur over de balken geen, waardoor ze zich misstapte over de balken.
Daarna liep ze kreupel, ik schrok me dood.
Ik heb haar beentjes afgespoten en coolingsgel erop gezet en haar ff op stal laten eten.
Toen wilde ik weer met haar gaan stappen, maar ze wilde haar stal niet meer uit en ze wilt haar linker achterbeen niet belasten.
Ik voelde me echt zo rot, omdat het niet mijn paardje is maar die van mijn stalgenoot!!
Ik had haar gelijk gebeld nadat het gebeurd was, maar toen viel het nog enigzinds mee.
Maar toen ze haar stal niet meer uit wilde heb ik de eigenaar weer even gebeld en toch de dierenarts even laten komen.
Toen de dierenarts kwam heeft deze gekeken, ze heeft het been opgetild en van alles nagekeken, maar het paard gaf nergens pijn aan en wilde nog steeds niet lopen. De dierenarts wist ook niet wat hij ervan moest denken. Hij dacht dat het misschien gekneust was, ze heeft pijnstillers gekregen en boxrust. Als ze morgen niet iets beter is moet ze naar de kliniek.
Nu hoop ik echt zo dat het morgen wat beter is!!! Dit paardje heeft namelijk al een jaar stil gestaan na allerlei onderzoeken wisten ze toen nog niet wat ze had. Nu liep ze eindelijk weer een beetje goed, gebeurd dit!!!!

Heeft iemand anders een keer iets gehad met een paard van een ander? Voel me er zo rot over!!! Boos!

Prinslover

Re: misstap met paard van een ander, nu kreupel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:03

Jeetje, wat rot voor het paard en jou zeg..... dit lijkt me echt zó vreselijk balen. Scheve mond Ik hoop dat het morgen weer over is!!! Heb zelf (nog) nooit zoiets meegemaakt, maar dit kan natuurlijk iedereen gebeuren Ach gut Succes ermee....

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:04

Ja ik weet ook wel dat het iedereen kan gebeuren, maar waarom nou net bij mij denk ik dan!! En net bij dit paardje nu ze eindelijk weer beter liep na een jaar klungelen.. Ik hoop ook zo dat ze morgen wat beter is!! Dankje!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:06

Dit is echt heel vervelend.. Maar je weet dat dat kan gebeuren als je op een paard stapt.. Nu gebeurt het bij jou, het kon ook gebeurd zijn als de eigenaar er zelf op zat.. Hopen dat het snel weer goed komt, maar ik vind dat je goed gehandeld hebt..

Ikzelf rijd ook altijd paarden voor andere, maar heb nog nooit gehad dat ik er echt een dierenarts bij moest halen. (afkloppen).. Heb eigelijk nog altijd geluk gehad.. Wel weet ik dat het me nooit kwalijk genomen zal worden als er wel wat gebeurd!

Succes ermee!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:08

Het is me ook niet kwalijk genomen, maar ik ben zelf zown muts die me er druk over blijft maken!! De eigenaar zei ook dat ik er niks aan kan doen, maar toch is het echt geen prettig gevoel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:10

Ik heb het 2x gehad met een ex-verzorgpaard..

1 keer had ze bronchitis (gehad) en mocht ze weer licht werken maar niet zweten. Ben toen samen met iemand in het bos gaan stappen, gewoon rustig genieten. Onderweg begint ze me toch ineens te zweten Nagelbijten / Gniffelen .. gewoon spontaan. Dus wij de kortste weg terug naar de stal (in stap uiteraard) en haar afgezadeld. Ondertussen ging ze ook heel raar staan, dus er mensen bijgehaald .. Had ze koliek .. Heb toen de eigenaar gebelt, die zou de veearts bellen en komen. Gelukkig was het diezelfde avond alweer over..

De tweede keer was toen ik met het paardje naar buiten ging in een groep. Op voorhand gevraagd aan de instructeur (kende mij en het paardje) of dat zou gaan lukken (ze was niet altijd de makkelijkste in groep) en dat zou best wel gaan. Ging ook best wel, totdat het paard voor mij in galop bokte .. Voelde een hoef vlak langs mijn knie maar verder niks. Dacht dat er niks aan de hand was want ze liep ook gewoon door en gaf niks als reactie .. Later bij het afzadelen zag ik een klein wondje op haar borst, dus dat wat verzorgd. Wel tegen de eigenaar vertelt wat er gebeurt was... De volgende dag kon ze niet meer lopen Nagelbijten / Gniffelen Veearts is er toen bijgeweest en foto's gemaakt, had ze een barstje .. als het iets meer naar het midden (was echt niet veel) was geweest dan zou haar borstbeen gebarsten zijn en dan zou het niet meer goedkomen. Toen heb ik me wel héééééél erg slecht gevoeld Nagelbijten / Gniffelen (ook nog omdat de instructeur tegen de eigenaar was gaan zeggen dat hij tegen mij gezegd had dat het geen goed idee was om met dat paard mee te gaan in groep Boos! ).

Hopelijk is het morgen weer beter.. jammer genoeg gebeuren zo'n dingen.. Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:16

kan gebeuren jou paard deed niets verkeerd!
wat kan jij er dan aan doen... beetje laf om dan naar de eigenaar te gaan en het te zeggen dat ze het geen goed idee vond.... Nors opkijken
jou paard deed niks die voor jou bokte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:17

Maar die voor mij bokte waarschijnlijk (weet je nooit zeker) omdat die het irritant vond dat ik nogal kort erop hing .. Was niet constant, maar in die galop had ik het even moeilijk en had ik een "bumper" nodig .. Denk dat het zoiets was, maar zeker weten doe je dat nooit natuurlijk ..

Maar inderdaad, dat het gebeurd was vond ik al vreselijk, maar die reactie daarna daar was ik echt niet goed van Nagelbijten / Gniffelen

Maarja, dat is allemaal verleden tijd (is al een aantal jaar geleden) en nu heb ik een superverzorgpony waarvan ik weet als daar iets mee zou gebeuren (gelukkig nog niks gebeurd Knipoog ) dat ik zo'n reacties niet zal krijgen Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-08 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:18

jeetje sabine!! wat stom van die instructeur zeg!!!

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:19

Wat balen dat het net gebeurde met jou erop maar echt hier kun je niets aan doen! Zo te lezen heb je zo zorgvuldig mogelijk gehandeld, meer kan je niet doen.

En hou ook in gedachten, het paard heeft niet voor niets een jaar stil gestaan, misschien had ze al onderliggend wat!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:24

Mocht jij wel balkjes lopen met dat paard?

Nu heb ik het geluk dat ik op een paard rij waarvan de eigenaresse superflexibel is met alles. Ze weet hoe ik ben met haar paard.. Maar voor sommige dingen belde ik nog wel eens in het begin, even controleren of het oke was. Alleen trailerrijden bel ik wel voor, omdat ik dat wel anders vind dan buitenrit. springen oid.

Maar zeker een paard wat eerder een blessure gehad heeft, zou ik voor bellen...

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:27

Ja ik mocht balkjes lopen met het paard. Daarom hebben de eigenaresse en ik ook besloten om even te bellen omdat ze al een blessure heeft gehad waarvan ze niet wisten wat!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 06:56

Is het ook niet in zijn rug geschoten om het zo te noemen, als wij ons verstappen valt het met onze enkel vaak wel mee omdat ons reflex die meteen weer recht wel zetten, maar daar moeten we rare bewegingen voor maken m dat op het been te blijven en dan schiet het veel mensen vaak in hun rug.
Misschien dat dat met dit paard ook het geval is.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 09:28

@ kasparonda: dat had ik al aan de dierenarts gevraagd, want dat dacht ik ook namelijk. Maar die kon iig niks voelen en toen hij het been hoog optilde en aan ging lopen trekken en duwen ect gaf ze ook geen pijn aan, ook niet in haar rug. Ik ga nu naar haar toe, hoop zo dat het wat beter is!!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:23

nou nu net pas weer thuis...
de dierenarts is vanmorgen weer geweest, want ze liep echt te hinken op 3 benen. Toen zei de dierenarts dat ze naar de kliniek moest komen. De eigenaar is toen van haar werk naar stal gekomen. Wij hebben geen van beiden een E rijbewijs, trailer of auto, dus dat moesten we allemaal regelen! En lieve stalgenoten die we hebben die ons uiteindelijk hielpen!!! Dus wij naar de kliniek, was al een ramp om haar hinkend te trailer op te krijgen, maar toch gelukt!! Ze hebben foto´s gemaakt, daar was niets op te zien, dus toen gaan scannen! Daar was op te zien dat haar buigpees (deze zit boven de kroonrand en onder de kogel) beschadigd is. Nu mag ze minimaal 2 weken niet haar stal uitkomen, boxrust dus en moet het veel gekoeld worden met koelpads. Als het na twee weken iets beter is, moet ze op de scan, is het nog niet iets beter, dan moeten we nog even wachten met scannen. Of het ooit weer helemaal goed komt kon de dierenarts niet garanderen Huilen Dus ik hoop het maar zo voor het beesie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:30

deniejs schreef:
Nu hoop ik echt zo dat het morgen wat beter is!!! Dit paardje heeft namelijk al een jaar stil gestaan na allerlei onderzoeken wisten ze toen nog niet wat ze had. Nu liep ze eindelijk weer een beetje goed, gebeurd dit!!!!

Heeft iemand anders een keer iets gehad met een paard van een ander? Voel me er zo rot over!!! Boos!

Om te beginnen, wat balen van de beschadiging aan de buigpees. Toch lijkt dit me niet jou schuld. Uit bovenstaande quote maak ik op dat het paard al niet helemaal lekker in elkaar zat. Waarschijnlijk was een misstap de druppel die een emmer deed overlopen. Met andere woorden, had het paard die misstap niet toevallig met jou gemaakt, dan had ie deze waarschijnlijk wel op een ander moment gemaakt.

Ik hoop dat het paard er goed bovenop komt, in ieder geval heel veel sterkte!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:39

vervelend voor je! wens jullie veel sterkte!
Ik ben het eens met corine.. denk ook dat er al een gevoelige (lichte beschadiging) plek zat en dit net de druppel was..
maar nogmaals, probeer je niet schuldig te voelen, ook al weet ik dat dát heel lastig is..
succes en hopelijk komt alles weer goed!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:45

sabine v , dat is gewoon ronduit misselijk, die manier van handelen... Nors opkijken Rolleyes
heb je die instructrice eigenlijk nog steeds? Duivel

zelfde als 2 kleine kinderen: kom we gaan een snoepje jatten bij de Jamin!>> ja leuk en dan als je betrapt word doodleuk zeggen dat je nog geprobeert hebt om het tegen te houden.... Clown

geloofd de eigenaar dat verhaal eigenlijk? Sigaar

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:46

Jeempie, dat is niet niks.
Succes ermee!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:47

deniejs, ik zou mij er ook knap banketstaaf over voelen.
maar je kon er gelukkig niets aan doen en ziet de eigenaar dat ook... Ach gut
hopelijk komt het weer goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 00:05

deniejs: Balen dat het niet gewoon goed is .. Probeer je niet schuldig te voelen, waarschijnlijk had het daarna wel in de weide of iets dergelijks gebeurt .. En hopelijk komt het toch nog goed in orde Knipoog

moonfish13 schreef:
[naam] v , dat is gewoon ronduit misselijk, die manier van handelen... Nors opkijken Rolleyes
heb je die instructrice eigenlijk nog steeds? Duivel

zelfde als 2 kleine kinderen: kom we gaan een snoepje jatten bij de Jamin!>> ja leuk en dan als je betrapt word doodleuk zeggen dat je nog geprobeert hebt om het tegen te houden.... Clown

geloofd de eigenaar dat verhaal eigenlijk? Sigaar

Die heb ik al een tijd niet meer neen .. Vork
Heb er volgens mij sindsdien ook geen 3 woorden meer tegen gezegd (kom ook niet meer op die stal nu).

Geloofde de eigenaar dat verhaal? Moet ik even denken ...
Eigenaar was niet meteen kwaad daarover, en heeft aan het verhaal zelf niet veel woorden vuil gemaakt. Wel kreeg ik daarna ineens allemaal regeltjes opgelegd (mocht niet meer naar buiten, mocht niet meer springen zonder begeleiding, ...).
Het is dan ook verkeerd gelopen, maar niet meteen door die dingen ... paardje was niet de makkelijkste en ik heb op een bepaald moment gewoon bang van haar gekregen ... maar dat er dan al die dingen gebeurt waren heeft het voor mij wel makkelijker gemaakt om "afscheid" te nemen moet ik zeggen...

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 13:25

bedankt allemaal voor jullie berichten!! zelf denk ik inderdaad dat het ook al gewoon niet echt lekker gezeten heeft.. maar gelukkig weten de eigenaar en ik nu wat het nu is, want als we erheen gegaan waren en ze wisten weer niet wat het was, dat had ik nog vervelender gevonden!! alleen voel ik me er wel rot over dat er natuurlijk veel kosten bij komen kijken en ik haar reed toen het gebeurde...

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:55

Nou met het paardje gaat het niet echt lekker, haar benen gloeien, ze staat scheef en wilt niet recht gaan staan. Ondanks de pijnstillers ziet ze er uit alsof ze echt heel veel pijn heeft en ´s avonds ziet ze er ook vermoeid uit! Arm beesie!!! (K)

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:27

jeetje , vervelend zeg allemaal .
veel sterkte ermee, ik hoop dat het allemaal goed komt !

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:36

Gaat het ooit nog goedkomen met haar been, of word het een gebed zonder eind?