Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. 
. Er is dus niks met de wervels aan de hand.Knavia schreef:Eigenlijk begint je verhaal al niet te gunstig.
Een manege verkoopt alleen een paard als er iets aan de hand is, want een goed manegepaard is niet eenvoudig te vervangen.
Verder kan je op de foto's alleen de bovenkant van de ruggewervels in beeld krijgen, i.i.g. de rugwervels die grofweg gezegd 'achter het zadel liggen'. Dus er kan nog van alles aan de hand zijn aan de onderkant, helaas. Het inspuiten van de rug werkt hoogstens ongeveer 2 maanden, dus je gaat vanzelf ontdekken of er meer speelt, want dan komen de klachten terug. De enige (dure!) manier om nu al achter te komen of er echt niets in de rug speelt is of een botscan te laten maken, een scintigrafie. Dat kan in NL alleen bij De Lingehoeve in Lienden.
In ieder geval succes, en hopelijk komt 't helemaal goed!
claubrink schreef:Eigenlijk begint je dat het maar 2 maanden werkt wist ik niet. ik ga er van uit dat de arts van de kliniek gelijk heeft en dat het puur haar spieren zijn. hij zei dat haar spieren leken op die van een kapot gereden draver. Het is nu van belang dat ze haar spieren niet opnieuw vast gaat zetten. gelukkig krijg ik hulp om haar op een juiste manier te gaan trainen

judith_irene schreef:Gezien de plek waar je aangeeft zou je paard last van zijn nieren kunnen hebben. Dan steken bij de lendenen een paar wervels ietsje omhoog.
Zeker bij paarden met een normale of korte rug kan dan het zadel erg pijnlijk zijn. De spieren ed zijn dan niet gevoelig maar het paard geeft wel steeds pijn aan, met name als je erop zit.
xMariekee schreef: