Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Wij hebben hier eentje op stal staan waar ik hele goede resultaten zie met het voeren van zemelen, uiteraard goed nat, luzerne en gehakselde mais. Ze begint weer wat voller te worden, maar is geen bommetje.
Goed veel kuil/voordroog wil ook altijd goed helpen. Meer biks zou ik idd niet geven alleen al omdat ze daar niet echt dikker van worden.
En het is misschien een idee om zijn kiezen eens na te laten kijken. Dit kan verklaren waarom die het voordroog minder goed op neemt en dus wat magertjes wordt.
daanielle schreef:is slobber niet iets?
verder heb ik geen idee!
Groetjes
RianneH schreef:Het is ook altijd handig om te reden te bekijken waarom het dier mager wordt
Je kan wel bijvoeren, maar als je de reden niet weg haalt, verval je altijd weer in hetzelfde proces.
Zijn de kiezen oke? Geen haken e.d.?: Yep 2 weken geleden nog naar de T.A geweest
Is er stress? Onrustige stal/buurman, nieuwe groep?: Nee, niets is veranderd
Is het dier heel erg aan het verharen en komt die er moeilijk doorgeen?: nee ook niet, is geschoren
Welk ras is het? Ene ras is van nature wat schraler.: KWPN
Wat is de leeftijd?: 4
Zijn er recent dingen veranderd in het levenspatroon? (kan stress opleveren): nee niets
Heeft het paard het wel warm genoeg?: 2 dekens lijkt me warm zat
werk: +- 45 min per dag.
Enz..
wjerdo schreef:Nu krijgt hij mee voordroog, maar.... Hij heeft de aanleg om snel eiwitten op te slaan waardoor hij dus spierbevangen kan raken.