Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Appie schreef:Ik vraag me dan toch af of het gebit helemaal goed is? De symptomen laten dat eigenlijk duidelijk zien. Alleen een wolfskiesje trekken of wat haken vijlen is niet voldoende. Belangrijk is dat het gehele gebit goed gecorrigeerd wordt, zodat het paard het eten optimaal kan vermalen.
Ik weet niet hoe oud jouw paard is?
splash1999 schreef:toen ik mijn paard destijds kreeg was ze niet dik te krijgen. Oorzaak ze had OCD waar we later achter kwamen en dus pijn had. daarnaa kwam ze langzaam aan weer aan
anneliesdj schreef:Appie schreef:Ik vraag me dan toch af of het gebit helemaal goed is? De symptomen laten dat eigenlijk duidelijk zien. Alleen een wolfskiesje trekken of wat haken vijlen is niet voldoende. Belangrijk is dat het gehele gebit goed gecorrigeerd wordt, zodat het paard het eten optimaal kan vermalen.
Ik weet niet hoe oud jouw paard is?
Ze wordt dit jaar 4, is nog jong dus. De va heeft haar hele gebit goed nagekeken juist omdat ze slecht eet en moeilijk op conditie te krijgen is.
Dit is wat ze nu krijgt(schrik niet);
2,5kg merriebrok/opfokkorrel(2in1, gekozen om het hoge energiegehalte en de kleinere brokjes) met een scheut lijnzaadolie erover. Verder onbeperkt hooi en momenteel nog zo'n 2 uur weidegang per dag. Tot 2 weken terug stond ze dag en nacht in de wei en kreeg ze 1,5kg per dag bijgevoerd maar omdat ze zo'n slechte conditie had en zo traag eet heb ik haar op stal gezet. Nu kan ze in alle rust haar brokken eten zonder dat er iemand 3 kwartier bij hoeft te staan.
Ze staat nu 2 weken op stal en de 2 weken daarvoor kreeg ze dus al 1,5kg per dag erbij maar ze is nog niet zichtbaar aangekomen. HELP!!
anneliesdj schreef:Watvoor onrust bedoel je? Van dingen als voernijd gaan ze toch juist sneller eten, watvoor onrust denk jij aan?