Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

sjiewauwah schreef:Van honing heb ik nog nooit gehoord.
je hebt ook acederm. Heb alleen niet gehoord dat betadine uit de handel is..waarom is dat?
Letsdunit schreef:Ik gebruik overal Dettol voor super spul !
Ons huis is het middenoosten werd er zelfs mee schoon gemaakt, nooit ongedierte en dergelijke gehad.

Letsdunit schreef:Ik gebruik overal Dettol voor super spul !
Ons huis is het middenoosten werd er zelfs mee schoon gemaakt, nooit ongedierte en dergelijke gehad.

draumpje schreef:ik gebruik betadine om en keer te ontsmetten(shampoo/scrub) en daarna liefst zo min mogelijk smeren
zwartepaerd schreef:draumpje schreef:ik gebruik betadine om en keer te ontsmetten(shampoo/scrub) en daarna liefst zo min mogelijk smeren
Betadine scrub heb ik, ik neem aan dat dat hetzelfde werkt als shampoo? Even wassen en dan weer uitspoelen?
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen betadine scrub en shampoo? De DA raadde nml scrub aan bij mok van mijn paard, geen shampoo. Andere werking?

zwartepaerd schreef:draumpje schreef:ik gebruik betadine om en keer te ontsmetten(shampoo/scrub) en daarna liefst zo min mogelijk smeren
Betadine scrub heb ik, ik neem aan dat dat hetzelfde werkt als shampoo? Even wassen en dan weer uitspoelen?
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen betadine scrub en shampoo? De DA raadde nml scrub aan bij mok van mijn paard, geen shampoo. Andere werking?

Wilawander schreef:Ik gebruik verschillende dingen. Ligt aan de verwonding.
- Betadine Spray
- Aluminium Spray (Super spul doordat de wond blijft ademen).
- Betadine oplossing en scrub
- Waterstofperoxide (verdund uiteraard)
- Zoutoplossing.
verder diverse zalven:
- Nekrolytan
- Calendula
- Dr, Schatte Wondzalf
- Gebruik vaak antibiotische oogzalven tegen onstekingen
- Braunovidon zalf (Lijkt op Betadine zalf)
Ik gebruik trouwens nooit geen acederm. Sluit de wond af en er onstaat vaak wildvlees.