Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tulandro schreef:Je moet heel erg uitkijken, er lopen in dit forum verschillende topics over paarden met peesblessures. Sommige paarden daarvan worden niet kreupel, maar lopen toch met een flinke blessure. In dit geval zou ik het niet te lang aankijken, want een peesblessure is zeer ernstig.
Ik weet trouwens niet hoe strak jij jouw beschermers doet, maar daarvan horen ze geen dikke benen te krijgen hoor! Je moet ze ook absoluut niet aantrekken, gewoon het klitteband vastmaken zonder druk.
LinZZZZ schreef:tja dat is wel erg makkelijk gezegd hoor... gelijk een arts laten komen. Als deze nu gratis was. De pees is niet gevoelig en verschillende mensen op de manege zeggen dat het geen ontsteking kan zijn (waarom ze dat zeggen weet ik niet). En ook al zou ik er een arts bij laten komen; ik kan onmogelijk met een 6-jarige super-elke-dag-energie-rijke pony een paar weken stappen. Als ik haar al een dag niet rij is ze al fris. Dus ik moet haar toch rijden wat die arts dan ook zegt. Ik zal uiteraard toch oppassen met zware belasting.
LinZZZZ schreef:tja dat is wel erg makkelijk gezegd hoor... gelijk een arts laten komen. Als deze nu gratis was. De pees is niet gevoelig en verschillende mensen op de manege zeggen dat het geen ontsteking kan zijn (waarom ze dat zeggen weet ik niet). En ook al zou ik er een arts bij laten komen; ik kan onmogelijk met een 6-jarige super-elke-dag-energie-rijke pony een paar weken stappen. Als ik haar al een dag niet rij is ze al fris. Dus ik moet haar toch rijden wat die arts dan ook zegt. Ik zal uiteraard toch oppassen met zware belasting.

. En ik ga er, net als de rest, vanuit dat je het beste voor je paard wilt. Ik wens je wijsheid in je beslissing. LinZZZZ schreef:tja dat is wel erg makkelijk gezegd hoor... gelijk een arts laten komen. Als deze nu gratis was. De pees is niet gevoelig en verschillende mensen op de manege zeggen dat het geen ontsteking kan zijn (waarom ze dat zeggen weet ik niet). En ook al zou ik er een arts bij laten komen; ik kan onmogelijk met een 6-jarige super-elke-dag-energie-rijke pony een paar weken stappen. Als ik haar al een dag niet rij is ze al fris. Dus ik moet haar toch rijden wat die arts dan ook zegt. Ik zal uiteraard toch oppassen met zware belasting.
Wat een enorm domme reactie! 

..
Needje schreef:LinZZZZ schreef:tja dat is wel erg makkelijk gezegd hoor... gelijk een arts laten komen. Als deze nu gratis was. De pees is niet gevoelig en verschillende mensen op de manege zeggen dat het geen ontsteking kan zijn (waarom ze dat zeggen weet ik niet). En ook al zou ik er een arts bij laten komen; ik kan onmogelijk met een 6-jarige super-elke-dag-energie-rijke pony een paar weken stappen. Als ik haar al een dag niet rij is ze al fris. Dus ik moet haar toch rijden wat die arts dan ook zegt. Ik zal uiteraard toch oppassen met zware belasting.
Sorry, maar even botWat een enorm domme reactie!
Als je geen geld uit wilt geven aan je dier, moet je er geen aanschaffen. Dat ten eerste.
Ten tweede geeft het lichaam van je paard aan dat er iets niet klopt. Dik en warm worden doet het niet voor niets.
Je kan mazzel hebben dat het snel weg is en niet ernstig was, maar voor het zelfde geld is het wel foute boel.
En als dat betekend dat je paard op rust moet zij het zo. Denk je dat ik zonder gevaar voor eigen leven liep met die van mij?
Stap r een paar dagen op het harde en als de bult blijft laten scannen. Beter een keer 100 euro kwijt als straks je pony.
detour schreef:LinZZZZ schreef:tja dat is wel erg makkelijk gezegd hoor... gelijk een arts laten komen. Als deze nu gratis was. De pees is niet gevoelig en verschillende mensen op de manege zeggen dat het geen ontsteking kan zijn (waarom ze dat zeggen weet ik niet). En ook al zou ik er een arts bij laten komen; ik kan onmogelijk met een 6-jarige super-elke-dag-energie-rijke pony een paar weken stappen. Als ik haar al een dag niet rij is ze al fris. Dus ik moet haar toch rijden wat die arts dan ook zegt. Ik zal uiteraard toch oppassen met zware belasting.
Slim hoor, meid,..
Gewoon zuinig zijn op de centen met het risico dat je je paard onnodig naar de kl*te helpt. Weet je wel hoe moeilijk peesblessures genezen?? er zijn genoeg paarden die permanent onberijdbaar zijn door verkeerd omgaan met peesblessureleed, of zelfs erger.. Daar is geen ontsteking voor nodig.
Als je te beroerd bent om geld uit te geven aan dergelijke kwetsuur verkoop je paard dan. Misschien dat een ander er wel voor gaat.