Wiens paard staat er nog meer in Utrecht nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Wiens paard staat er nog meer in Utrecht nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:36

Onze pony staat momenteel in Utrecht, nadat bleek dat het een klophengst is.
Afgelopen vrijdag hebben we hem gebracht en op dit moment wordt hij geopereerd.

Voor mij was het de eerste keer dat ik in Utrecht was en ik heb er een goed gevoel bij.
Zo werden we afgelopen vrijdag, nog voordat we thuis waren al gebeld dat ze, de achtergebleven bal middels echoscopie gevonden hadden.

Een paar paardjes, en ezeltjes Knipoog , hebben we gezien tijdens de opname.

Misschien dat er meer mensen zijn, waarvan het paard/pony nu in Utrecht staat?

avaluna

Re: Wiens paard staat er nog meer in Utrecht nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:12

Inmiddels heb ik al wat topics gezien van mensen waarvan het met de paardjes niet zo goed gaat in Utrecht. Heel veel sterkte, natuurlijk!
Heel begrijpelijk dat zij niet hier reageren.

Gisteren ging de operatie van onze pony niet door, vanwege het grote aantal spoedgevallen.
Dat gaat uiteraard voor en voor de mensen en dieren waarvoor dit geldt: nogmaals heel veel sterkte.

Zo juist werd ik gebeld en de operatie is goed verlopen, hij maakt het goed en gelukkig gedraagt meneer zich ook een beetje.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:55

Vrijdag 29 Februari heb ik mijn 'klophengst' Dibbes naar Utrecht gebracht voor een operatie.

Maandag 3 Maart is hij over de lies gecastreerd, de operatie was gelukt.
Dinsdag 4 Maart belde de dierenarts dat Dibbes koorts heeft.
Woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag nog steeds hoge koorts( 40,5) en een longontsteking.
Nu staat hij in quarantene, krijgt antibiotica voor de longontsteking en moet hij zichzelf herstellen van het virus.

Vriendjes zijn? Hoop dat hij er snel bovenop komt!

Over het universitair ziekenhuis in utrecht ben ik zeer tevreden, hele vriendelijke dierenartsen en verzorgers! OK dan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:30

ik sta er nu en als alles goed gaat (wat het nu dus niet doet) moet ik er nog zeker een weekje blijven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:34

Mijn pony moet er waarschijnlijk binnenkort heen, maar dat is afhankelijk van de uitslag van de tumor....

Is het een hoge kostenpost?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:35

Ik weet het niet het intresseert me ook helemaal niet als ik eerlijk moet zijn.

maar ik ken niemand die Utrecht goedkoop vond Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:38

Mijn ouders moeten het betalen, dus het interesseert hun wel degelijk Haha! Dan kunnen er rekening mee houden namelijk Lachen (tuurlijk wordt knol hoe dan ook behandeld Tong uitsteken).

Gaan jullie elke dag heen? (slapen jullie in de buurt?)

Tita: veel sterkte met je paardje... Ik duim voor een goede afloop!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:41

Ik ga tot nu toe elke dag ong een uurtje en ik woon er niet echt in de buurt 40-50km verder en heel veul files Haha!

Morgen ga ik aan mijn baas vragen of ik om 11.00h 2 uur weg mag dan kan ik mijn pauze bij hem door brengen en dan weer terug naar de zaak en als het druk is dan haal ik die 2 uur wel weer in (heb toch geen paard meer na mijn werk)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:43

goedkoop zal het inderdaad niet zijn, maar ik denk dat je het beste gewoon daar kunt informeren?
Het lijkt me per geval verschillend.
Sterkte voor de mensen die hun paard er momenteel hebben staan. Wij hebben er een keer een merrie gehad nadat ze (onverwacht) een tweeling kreeg. De merrie heeft het helaas niet overleefd. Wel een hele goede ervaring met Utrecht. Ze hebben echt hun best gedaan voor de merrie.

Even offtopic:
shariyerke schreef:
Over het universitair ziekenhuis in utrecht ben ik zeer tevreden, hele vriendelijke dierenartsen en verzorgers! OK dan!

ik weet niet of de patiënten in het UMC (universitair medisch centrum) veel baat hebben bij vriendelijke dierenartsen.
Sorry, beetje flauw, maar je bedoeld de Faculteit Diergeneeskunde denk ik... Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:43

Ik moet dat uit groningen komen, dus ik hoop van harte dat de tumor wat makkelijker te behandelen is dan chemo Nagelbijten / Gniffelen

Voor iedereen die zijn/haar paard er staat: sterkte!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-03-08 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:45

Mijn paard is er gekeurd, erg netjes daar en de klinische keuring was zeker niet duur, € 70 dacht ik, rontgen uiteraard wel, ik zou iig wel heel "blij" zijn moest hij naar daar kunnen als er iets was, maar dat wordt Moerkerke waas vanwege BE

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:49

Sterkte voor alle paardjes die er nu staan.
Paard van stalgenoot staat er nu sinds 4 dagen, ze is vandaag geopereerd aan een gezwel aan de eileider en moet zeker nog 5 dagen blijven....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:51

Het enige nadeel van Utrecht zijn die student he Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Toen wij zondagnacht 23.00h daar aan kwamen deed de arts het leidende onderzoek, vervolgens mochten de co-assistente ook voelen en ook kijken.

Ze mochten hem zijn infuus geven en dan gewoon 5-6-7x mis prikken in de ader.
Dat vond ik zo erg maar ja die mensen moeten ook leren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:53

hahah ja het is een faculteit Tong uitsteken
Die jonge handjes zijn onze toekomst hahaha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:55

Ze mogen best oefenen maar liever niet op de mijne Bloos

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:55

tita, nogmaals heeeeel veel sterkte!! Ik had ook al een paar keer in je topic gereageerd..
Hij komt erbovenop !! Echt!! Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:56

Tiara ik lees alles hoor ik dus ik weet het ook van je msn naam Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:00

sorry Bloos!
maar vind het erg rot voor jullie Boos!
moet er niet aan denken, weet nog dat mijn paardje geopereerd werd, dát vond ik al erg..
moet je nagaan in zo'n operatie.. Bloos

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:33

Mijn paard heeft er twee weken geleden gestaan vanwege een zware infectie waardoor hij niet meer at en dronk en doordoor koliek heeft gekregen. Hij heeft er 5 dagen gestaan (in carrantene) en is nu sinds een weekje weer thuis. Niks geen klachten over Utrecht ze hebben hem netjes en met veel zorg behandeld. De rekening heb ik nog niet binnen maar de kosten zullen niet misselijk zijn. Maar goed dat heb ik er wel voor over!

annetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:57

Ja, ben er ook geweest! In november afgelopen jaar, met onze fries Negrito. Hij had heel plotseling ernstige koliek gekregen, die alleen maar verslechterde. Eenmaal in Utrecht aangekomen (na de ergste autorit van m'n leven: van Den Haag naar Utrecht, 's avonds, file! met een doodziek paard achterin...)leek het weer goed met hem te gaan! Helaas ging hij de volgende dag weer achteruit en moest ie toch worden geopereerd Scheve mond Dat was ook heel erg spannend (op een nare manier) want het is geen simpele operatie... Godzijdank is het helemaal goed gegaan Lachen Hij heeft daar nog 10 dagen gestaan, want na de operatie moest hij natuurlijk ook nog in de gaten worden gehouden... Daarna kwam ie naar huis, en heeft een maand boxrust gehad. En nu, inmiddels 4 maanden later rij ik weer rustig met hem Lachen Heel erg opbouwen, gewoon rustige buitenritjes, maar het gaat weer goed Lachen Maar het is wel verschrikkelijk om mee te maken! De oorzaak van z'n koliek is trouwens nooit bekend geworden... Er zat een prop in z'n darmen, maar het was wss gewoon hooi. Verder deden we alles goed volgens de artsen, en konden ze de oorzaak niet achterhalen.

Vonden/vinden jullie die artsen trouwens ook niet superaardig? Haha! Knipoog En heul veel aandacht voor de paarden, meer dan voor mensen in het ziekenhuis... Sigaar

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:55

Wauw wat veel reacties ineens!

@Tita: heel veel sterkte met Prince; ik heb al gereageerd in jullie topic.

@sorry ik ben de naam kwijt; sterkte met je paardje. De mijne is er dus voor hetzelfde (klophengst).

@Welshcob: was het; heel veel sterkte!

Ik vind ze ook allemaal erg aardig in Utrecht, wij hebben voor Utrecht gekozen, omdat hij hier nog 10 dagen blijft. Wij wonen in Zuid-Limburg en voor ons is het bijna niet te doen om eens op bezoek te gaan Boos! Bloos

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:05

Ik was erg tevreden over de dierenkliniek in Utrecht. Super vriendelijke DA's en arts-assistenten en ze geven goede uitleg over alles.
Verder vond ik de kosten (röntgenfoto's laten maken) erg mee vallen, want Utrecht was nog goedkoper dan de röntgenfoto's die ik bij mijn eigen DA had laten maken.
Dus daar hoef je je denk ik niet erg zorgen over te maken en ten slotte hoop je natuurlijk dat het gewoon goed komt met je paardje!
Allemaal veel succes en sterkte met jullie paardjes in Utrecht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:20

stiekum maak ik me wel zorgen over mijn rekening Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen maar dat mag toch wel

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 23:08

@Tita: kan ik me voorstellen, maar mijn ervaring is dat het best mee valt in Utrecht, juist omdat het aan de faculteit verbonden is, ik heb ook al van betalingsregelingen gehoord en van speciale gevallen met een speciaal prijsje, omdat ze er zelf veel van konden leren...
Nogmaals sterkte met Prince!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:39

(sorry voor het omhoog kicken van dit topic, maar een nieuw topic zou ook nutteloos zijn)

Mijn paard gaat 29 april naar utrecht toe. ze is/was kreupel en er moeten foto's gemaakt worden van haar achterbeen. We moeten er al om half 9 zijn, zodat ze de hele dag de tijd hebben voor het paard.. (ze gaan er dus blijkbaar vanuit dat het lang duurt Tong uitsteken ) Mijn eigen dierenarts dacht aan spat..

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben ook eigelijk wel benieuwd wat jullie moesten betalen voor foto's te laten maken en zo'n onderzoek?