Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AprilSchat schreef:Heey allemaal!!
Okee bedankt voor de snelle reacties!!
@ dees_daan: Als de slokdarm te slap is, dan gaat dat toch ook niet meer over?
marleen_usar schreef:mijn paard is 4 dagen in de kliniek geweest en ze konden niks vinden hij blijft mager,ik maak me er niet meer druk om want hij heeft zelf nergens last van.
leeuwenberg schreef:dees_daan schreef:dit hebben wij ook gehad met een fries, we zijn met haar naar de kliniek gegaan, en daar bleek dat haar slokdarm te slap was, ze mocht alleen nog kort gras en geweekt grasbrok hebben, daar staat ze nu een tijdje op, en ze is nu eindelijk weer een beetje op gewicht.
is er geen kliniek in de buurt? miss dat ze daar even naar kunnen kijken, wij dachten eerst dat het haken op de kiezen waren, maar dat was dus niet het geval..
Ik ken ook een paardje met dezelfde symthomen, kan je mij uileggen wat het gevolg is van de uitgerekte slokdarm ten opzichte van vermageren?
MysticTinker schreef:Heeft de pony nog meer kwaaltjes?
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan t verdiepen in insulineresistentie bij paarden omdat ik het vermoeden heb dat mijn paard dat ook heeft.
Het schijnt dat er best veel paarden zijn met insulineresistentie.
Het is moeilijk te testen en wordt vaak door dierenartsen over het hoofd gezien.
Symptomen zijn:
Hardnekkig over- of ondergewicht,
Gevoelig voor hoefbevangenheid en een harde manenkam,
Huidproblemen,
Weinig zin om te werken (komt door lusteloosheid/minder energie en/of spierpijn of spiervermoeidheid),
Je kan hier altijd op laten testen
Jolliegirl schreef:WIj hebben er hier een gehad
Bleek tanden + wormen te zijn...
en dat heeft 2 maandne geduurt voor die weer wat dikker was.
Ik mag hier geen foto's van plaatsen, maar als jij zegt : héél mager, denk ik dat dat hetzelfde was als hier. Vel over been, alle botten kunnen zien.
maar hier is het na de tandarts, met boren en slijpmachines, verdoving, en alles goedgekomen.
en nu ontwormen we 4x per jaarmarleen_usar schreef:mijn paard is 4 dagen in de kliniek geweest en ze konden niks vinden hij blijft mager,ik maak me er niet meer druk om want hij heeft zelf nergens last van.
Pardon?
Jij hebt vaker zulke uitspraken geloof ik.
je paard wordt niet voor niets mager, je kan hem ook wat meer voer geven....(jij weet dondersgoed waar ik dit op basseer)
of onderzoeken wat er is, want nergens last van, dan wordt die ook niet mager
AprilSchat schreef:Hallo allemaal!
ik heb een vraagje.. en het zit me echt niet lekker.
Op de stal waar ik rijd, hebben we een pony wie als maar magerder word. We hebben hem al op de wei gehad bij mensen. zelf de wei geinspecteerd op jacobskruiskruid maar niks gevonden.
Hij kreeg onbeperkt hooi, het was een goede wei, en genoeg brokken zelfs iets meer dan hij gewend was, en dezelfde brokken.
Die mensen belden met 2 weken op, hij werd als maar magerder. dus wij kijken en idd!! wij de pony onmiddelijk terug halen naar de stal. dierenarts erbij.. kan niks vinden.. we hebben hem overal over naar onderzocht,wormen, tanden noem maar op!
Ik vind dit echt eng worden!
Ik wil graag weten of miss andere bokkers hier evaring mee hebben.
De dierenarts heeft bloed afgenomen en dat word nagekeken..
Maar ik hoop echt dat ik reacties krijg..dit is echt eng!
En het het is ook niet de ziekte van coeshing. want hier hebben we ooit al een pony mee gehad.. en dat was totaal anders!!
Groetjes!!