Luna plast heel de dag, voor het rijden, in de bak, na het rijden, en haar stal is iedere dag weer een zwembad.
Ook hier is bloed voor afgenomen, maar er kwamen geen schokbarende resultaten naar boven.
In het stukje in BIT over plassen werd je doorverwezen bij heldere plas naar suikerziekte, en bij een dikke buik; de ziekte van Cushing.
Ziekte van Cushing? Wat is dat? Ik googlen, en bokken natuurlijk, en tja.. écht alle kenmerken van deze ziekte heeft Luna.
-Bevangen geweest..
-Slecht/niet meer in het haar komen na het scheren (in september!!)..
-Dikke vochtbulten boven haar ogen.
-Agressief tegen andere paarden
-Lusteloos, en geen zin hebben in werk (behalve longeerwerk, dat vind ze super!)
-Kreupelen onder het zadel.
-Hoekige dikke buik
-Magere kont en voorhand.
-Luna heeft vroeger overgewicht gehad.
-Zadeldwang
Vrijdag kwam ik hier achter, ik heb meteen de kliniek gemaild, en gisteren en vandaag is de kliniek aan het proberen om contact op te nemen met Utrecht.
Roosendaal heeft mijn voicemail ingesproken, en ze zijn nog druk bezig met uitzoeken, en het terugzoeken van de bloedresultaten van Luna.
Vandaag Luna maar eens op de foto gezet, om de overeenkomsten eens aan jullie te laten zien.
Luna vorig jaar, (goed op dieet, strakke buik, goed in het haar, gezonde uitstraling)

Luna vandaag (let op.. Luna wordt nog steeds dressuurmatig aan de longe getraind, staat dus niet stil in werk!)
Vrij bespierde voorhand.

Gespierd kontje:

Niet meer teruggekomen in het haar, na het scheren september 2007 (normaal 3 x in winterseizoen moeten scheren)

Hoekige/opgezwollen buik:

Ogen met vochtbulten, ipv kuiltjes..

Totaal niet naar haar zin op de wei/paddock, stemmingswisselingen.

Totaal plaatje; Magere Luna met opgezwollen buik, en geen frisse blik in ogen.

Tja.. aan de ene kant ben ik blij als ik eindelijk weet wat Luna heeft.... maar aan de andere kant is dit wel het laatste wat je wilt horen over je pony..