Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(snapte het idee van kleien en spoelen niet zo, ik dacht dat je elke 10 minuten klei moest smeren
)
). Dit heb ik bij mijn oude paardje jaren geleden ook gedaan. Hoef ik in ieder geval niet aan de wond te peuteren. Bedankt voor de tip. francis_f schreef:Ik zal de DA morgen weer eens bellen of een spray inderdaad niet ook werkt (DA wordt ondertussen gek van mijn telefoontjes..). Dit heb ik bij mijn oude paardje jaren geleden ook gedaan. Hoef ik in ieder geval niet aan de wond te peuteren. Bedankt voor de tip.
) ikke20 schreef:blauwspray enz zorgen meestal dat de wond niet netjes meer sluit. ik dacht ook dat groene klei erop mocht blijven. eventueel na de groene klei goed dik insmeren met betadinezalf. kan je laten zitten. en wordt het goed ontsmet dan weet je bijna zeker dat je de ontsteking voor blijft.
shan schreef:Heel erg zonde dat het het zo laat ontdekt is, maarja daar heb je nu niets aan.
Ik zou het in dit geval met een praam proberen de eerste malen, misschien dat het later beter gaat.
Een praam is niet uitsluitend een martelwerktuig, maar een paard dat een praam opkrijgt maakt endorfine aan en dit maakt hem rustiger.
Even voorzichtig zijn want de meeste paarden reageren er goed op, maar uitzonderingen zijn er altijd.
Het liefst even laten doen door iemand die er handig mee is en vaker een praampje heeft opgezet. Als het je zelf niet lukt, desnoods door DA of door hoefsmid oid.
Niet er voor gaan staan maar aan de zijkant, want hij/zij probeert op dat moment zeker nog een keer omhoog te komen.
(plantenspuitje en neveltjes werken meestal averechts.)
silvana schreef:Vraag eens om vulkantangel? nu heet het geloof ik in nederland anders.
Mijn paard is als 2- jarige in de draad beland en dat kon ook niet gehecht worden omdat de wond iedere keer openscheurde.Ze lag tot op de pezen open.
Wij hebben er twee keer per dag vulkantangel opgesmeerd.Je moet dat ook even met water afwassen maar dat kan gewoon met water op een watje dus dat is al minder streserend.
mijn paard is onder tussen 16 en de tube ligt standaard in poetskist.
Zammie schreef:Zoiets kan iedereen overkomen hoor, ook als je de paardjes aan huis hebt. je kunt toch moeilijk erbij gaan wonen..
Zooist schreef:Als je klei gaat smeren kan je er jojobaolie doorheen mengen, dan smeert het makkelijker. Gewoon een handvol, met je andere hand overal rustig aaien en dan de klei er aaiend op smeren. Laat iemand anders haar rustig vasthouden.
Succes ermee!
superzalf
)