ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 12:31

mijn paard heeft een erntsige peesblesure waar hij al een paar maanden mee loopt, en ik heb zelfs de kans dat het niet meer over gaat.
ik probeer echt er alles aan te doen om de kans dat het weer geneest zo groot mogenlijk te maken, hij staat halve dagen buiten (volgens de da beter dan boxrust) ik stap met hem over de straat, ik koel het been, ik smeer het been in met een middel voor de pees en hij krijgt homeopatische druppels ter bevordering van de genezing van de pees (puur pees van puur natuur).
het leek allemaal erg goed te gaan, zijn been was dun en hij liep nog zelden kreupel.
tot een week geleden, nu is zijn been erg dik en ik mag er eigenlijk niet aan komen, hij stapt wel goed, hem laten draven om te kijken of hij in de draf kreupel loopt durf ik niet ik ben bang dat ik het dan alleen maar erger maak.
hoe krijg ik zijn been in hemelsnaam weer dun?
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 18-03-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Letizia

Re: ik weet het niet meer hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:13

Tijd, dat is het enig wat ik kan zeggen, een paar maanden is niks voor een flinke peesblessure, met die van mij heb ik 2 jaar gewandeld.
Maar als je denkt dat het verslechterd kan je een nieuwe scan laten maken, is het niet erger geworden kan je eens contact opnemen met 'n paardenfysio, die kan dmv massage de doorbloeding verbeteren waardoor het vocht ook meer weg zal trekken en als er verklevingen zitten kunnen deze ook weg gaan dmv oefeningen, sterkte er mee, peesblessures zijn rot Scheve mond

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:29

met die paar maanden bedoel ik 5 maanden, ik had er een jaar voor uit getrokken.
is het met die van jou na die 2 jaar goed gekomen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:38

Ze had een zeer zware blessure (= geopereerd hier aan), volledig afgekeurd, de vraag of de pees het wel zou houden op de wei, maar we hebben het tegen deel bewezen, ik rijd weer gewoon (alleen sukkelt ze nu met een blessure rondom d'r schoft, maar das maar een kleinigheidje vergeleken met wat ze heeft gehad) been zit er goed uit, er zit wel flink wat bindweefsel, maar verder is ie droog, ze geeft er absoluut geen pijn meer aan. Ze gaat gewoon weer met d'r vriendjes op wei, als ze zot doet zie je niks aan het been, springen doe ik niet meer en zware training in de bak ook niet, lang instappen, zeker 15 a 20 minuten, maar verder doet ze alles, op buitenrit ontzie in d'r ook niet, ze heeft nooit en terug slag gehad op d'r pees en word regelmatig na gezien door de fysio Lachen
Maar dit is een geval, het kan ook anders, het ene paard is het andere niet.

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:40

Ik denk dat je het beste gewoon door kunt gaan met waar je mee bezig was. En eventueel opnieuw een DA naar laten kijken. Peesblessures duren nou eenmaal erg lang, of misschien heeft het paard zich opnieuw verstapt toen het buiten stond. In ieder geval hoop ik dat het goed komt, en veel sterkte ermee.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:31

nou ik kom net bij mijn paard vandaan blijkt hij mok te hebben aan dat been!
dat terwijl ik zijn been altijd goed afdroog na het spuiten. Nors opkijken
deze korstjes had hij eerder deze week nog niet, nou is mijn theorie dat hij miss een dik been heeft door die mok, dat zou mooi zijn want dan heeft het niets te maken met zijn peesblessure.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:39

Laten we hopen dat dat het is Lachen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:26

durft verder niemand het aan om zijn mening te geven, mij tips te geven of zijn ervaringen met mij te delen? Clown

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:23

met mijn paard heb ik 8 maanden gestapt. is uiteindelijk goedgekomen doe er ook weer alles mee. nooit een terugslag gehad ofsoo. op het begin wilde het niet verbeteren en was t maar de vraag of het goed zou komen maar nu is alles gelukkig weer goed. ik denk dat je door moet gaan met wat je doet al weet ik niet of op de wei zo een goed idee is. (mijn merrie heeft toen wel op de wei gestaan omdat ze een veulen had en voor het veulen beter was). verder is het echt een blessure waar je heel erg veel geduld mee moet hebben.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:57

Ik heb ook 2 jaar aan moeten kijken naar de blessure van mijn paard, en helaas is deze ook nooit overgegaan..
Je moet geduld hebben, je ziet toch vrij veel paarden weer op de been komen naar een peesblessure. Helaas was dat bij mijn paard anders, die heeft op het laatst zelfs helemaal ingepakt gestaan, om de zwelling tegen te gaan.
Je bent dus nog maar op het begin, doe gewoon rustig met je paard.. veel stappen, koelen..
en hopen op het beste.. !

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:09

Peesblessures zijn ontzettend waardeloos, ik kan erover meepraten.
Ik heb eens met iemand gesproken die op een renstal heeft gewerkt en benen zijn zoooo belangrijk voor een paard. Als je paard 2 x peesblessure aan hetzelfde been heeft gehad is het eigenlijk wel exit.
Ik heb ook een jonge hengst gehad met een peesblessure. Jemig, wat hebben wij daar veel werk aan gehad. De pees bleef zwak en na 2/3 keer weer dat been dik en na heeeeeeel veel geld, rontgenfoto's, smeersels, dierenartsen en vooral veel tijd door stappen op het harde en afspuiten hield het voor ons helaas op. Met veel verdriet hebben we hem verkocht en hij heeft nu een heel goed plekje op een boerderij in Friesland.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:56

Mijn paard heeft ook een peesblessure. Ik ben ook al ruim 5 maanden aan het revalideren.
Sinds gister mag ik er een hand galopje bij pakken.
Dit is weer een stapje extra, maar ik zie dan toch ook dat de pees iets reageerd.
Na het uitstappen op de straat was het wel weer weg.
Volgens mijn veearts is het normaal dat die pees iets voller wordt nadat je er weer wat extra's van vraagt.
Zolang het snel weer rustig wordt is het geen probleem.
Denk wel dat jouw paard last heeft van dat mok plekje ipv. zijn pees.
Hoop het voor je.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:57

nou vandaag was zijn been weer dunner.
ik heb vandaag maar van die coolpacks gekocht, dan hoef ik zijn been niet meer nat te maken en kan de mok weer goed gezen. Clown
ik hoop echt dat zijn been daardoor dikker was. Ach gut

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:23

Nou gelukkig maar! Misschien valt het dan toch mee Vork

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:02

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 19:47

topic had ik gelezen maar ik ben er wel over uit dat boxrust voor lester geen optie is.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:07

het topic gaat nu niet meer over alleenboxrust maar over ervaringen en om elkaar te helpen als we even vast lopen en niet gelijk de da kunnen bellen. er zijn er ook een aantal die hun paarden weiderust hebben gegeven en sommige hebben aquatherapie en aquatraining gedaan.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:14

barbar schreef:
nou vandaag was zijn been weer dunner.
ik heb vandaag maar van die coolpacks gekocht, dan hoef ik zijn been niet meer nat te maken en kan de mok weer goed gezen. Clown
ik hoop echt dat zijn been daardoor dikker was. Ach gut

Het kan heel goed van de mok zijn dat het been dik is. Ik lees dat het alweer dunner was, dat is een goed teken. Mijn paard is vrij gevoelig voor mok en krijgt dan inderdaad ook een dik been. En peesblessures kunnen inderdaad zeer lang duren, heel veel beterschap, ik hoop dat het gauw weer beter gaat met je paardje.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:35

Ik heb mijn paard anderhalf jaar rust gegeven. In het begin een klein paddockje met neuscontact met andere paarden,later in een grotere paddock. Verder koelen, stappen . idd masseren.
Nu zou ik er ook MSM bij geven voor de doorbloeding.
Inmiddels word hij alweer een paar maanden bereden en het gaat super Knipoog

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 18:24

dolor schreef:
het topic gaat nu niet meer over alleenboxrust maar over ervaringen en om elkaar te helpen als we even vast lopen en niet gelijk de da kunnen bellen. er zijn er ook een aantal die hun paarden weiderust hebben gegeven en sommige hebben aquatherapie en aquatraining gedaan.

oh, ik was er aan begonnen maar in het begin ging het steeds over het zelfde dus ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Vork
ik ga nu maar de laatste bladzijdes lezen. Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:25

is wel een goed idee ja. als je alles gaat lezen ben je ook wel erg lang bezig en sommige bladzijdes gaan echt nergens meer over. hk topic geworden. dus ja, sommige hebben wat problemen met werk ontlopen.

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:37

Mijn paard heeft zelf ook een 'peesblessure' op het moment en boxrust was geen optie voor hem omdat hij 3,5 jaar oud is. Daarom krijgt mijn paard nu aquatraining. Binnen 2,5 week scannen ze hem weer en dan zien ze al of er verbetering is ja of nee. Als je wil kan ik je wel wat meer info geven? pb me dan even!

Marije_jiplover

Re: ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:11

MD-->BEH

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:20

barbar schreef:
dolor schreef:

oh, ik was er aan begonnen maar in het begin ging het steeds over het zelfde dus ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Vork
ik ga nu maar de laatste bladzijdes lezen. Haha!

Het is een lopend topic, dus de onderwerpen die behandeld worden spelen op dat moment bij een persoon en daar wordt op ingehaakt. En idd, soms gaan er blz even helemaal nergens over, als tegenwicht voor de zwaardere onderwerpen.

Maar feit blijft staan dat 5 maanden niks is voor een peesblessure, ik ben een jaar zoet geweest en anderen nog langer. Dus geduld, geduld en geduld zullen je redding zijn, das makkelijk gezegd maar echt de enige manier.

Sassy4barrel

Re: ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:40

ik heb nog niet zolang geleden met de aquatred (water training) kennisgemaakt en heb ongeloofelijk goede resultaten hiermee gezien. Ook bij peesblessures en de opbouw conditie van een herstellend paard