Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat een advies zeg.
Luckystory schreef:Hij si al naar de tandarts geweets en waarom doen sommifge paarden dan ook als ze onstapmnen lopen denk niet doro de manier van rijdenJeezes,....; neusriem strakker doenWat een advies zeg.
![]()
Als ik jou was zou ik even een paardentandarts erbij halen. Knarstanden kan een paard doen uit pijn of stress. Duidt dus op een probleem in de mond of de manier van rijden.
Mijn paardje heeft het ook eens een periode gedaan. Na het wegvijlen van wat haken, heeft ze het nooit meer gedaan.
Luckystory schreef:Jeezes,....; neusriem strakker doenWat een advies zeg.
![]()
Als ik jou was zou ik even een paardentandarts erbij halen. Knarstanden kan een paard doen uit pijn of stress. Duidt dus op een probleem in de mond of de manier van rijden.
Mijn paardje heeft het ook eens een periode gedaan. Na het wegvijlen van wat haken, heeft ze het nooit meer gedaan.
JoviBan schreef:Het bit is de meest voorkomende reden dat een paard tandenknarst.
Ik zou er een goede tandarts naar laten kijken, die verder kijkt dan alleen haken, dus ook de gehele anatomie van de mond meeneemt in zijn consult.
Mocht alles in de mond in orde zijn, dan toch maar overstappen op bitloos en/of je eigen manier van rijden goed onder de loep nemen.
Dat vind ik echt niet. Ik ken een paar mensen daar rijden ze met een paard dat knarst goede Z proeven, niks geen spanning, stress of dat de ruiter verkeert zit
Als het echt pijn zou doen of vervelend zou worden, waarom rijden ze dan zo goed? En heeft het paard steeds de oren naar voren?
). winerieke schreef:Als het echt pijn zou doen of vervelend zou worden, waarom rijden ze dan zo goed? En heeft het paard steeds de oren naar voren?
ladolcevita schreef:Knarsetanden is stressverwerking, het strakker doen van de neusriem zal alleen meer stress veroorzaken.
33Bonita33 schreef:dan denk ik dat het aangeleerd is bij mijn shet.
er ligt nooit geen zadeltje op ( is een minishetlander waar niet op wordt gereden)
als hij een hoofdstelletje in krijgt is er ook niks aan de hand paar keertjes kouwen en het is goed, halster om doen ook niks aan de hand.
alleen tijdens het poetsen dan staat hij op rust heel relaxt bijna met z'n oogjes dicht maar wel te knarstanden soms.

Miska schreef:33Bonita33 schreef:dan denk ik dat het aangeleerd is bij mijn shet.
er ligt nooit geen zadeltje op ( is een minishetlander waar niet op wordt gereden)
als hij een hoofdstelletje in krijgt is er ook niks aan de hand paar keertjes kouwen en het is goed, halster om doen ook niks aan de hand.
alleen tijdens het poetsen dan staat hij op rust heel relaxt bijna met z'n oogjes dicht maar wel te knarstanden soms.
Op welke manier dan?
Achtereen volgend op elkaar of af en toe een x een knars?
Als ze het tijdens het rijden zou doen zou ik wel kijken naar eventuele oorzaken, paarden zijn wat dat betreft taaie dieren. Ze lopen heel lang goed door ook al hebben ze pijn, dus dan is het aan ons om te kijken wat er met ze aan de hand is zodra ze symptomen hebben die op problemen kunnen duiden.