Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarmN schreef:Ik krab ze uit en geef in de zomer spul waar de hoeven harder van worden, omdat ze dat dan nodig heeft (anders brokkelen ze af).
Ik weet wat je bedoelt moonsparkle, maar ik weet ook even niet hoe het heet. Heb jij niet dat de hoeven niet genoeg tijd krijgen om hard te worden, omdat ze zo hard groeien (dat had ik namelijk wel)?
moonsparkle schreef:CarmN schreef:Ik krab ze uit en geef in de zomer spul waar de hoeven harder van worden, omdat ze dat dan nodig heeft (anders brokkelen ze af).
Ik weet wat je bedoelt moonsparkle, maar ik weet ook even niet hoe het heet. Heb jij niet dat de hoeven niet genoeg tijd krijgen om hard te worden, omdat ze zo hard groeien (dat had ik namelijk wel)?
nee, dat was t probleem niet, ze ravvot gewoon erg graag in de wei en trapt met regelmaat daar ook haar ijzers eraf. Sindsdien loopt ze ook met springschoenen om in de wei, en nu gaat het goed.
CarmN schreef:Ik moest het toen ook gaan gebruiken van mijn hoefsmid, maar blijkbaar waren de hoeven van mijn paard niet zo geschikt om hard te groeien.
Nou ja, hij zei wel dat het geen kwaad kon (bovenste rand zacht), maar ik vond 't zelf toch niet zo prettig, want het was wel een erg groot stuk.
Waar zijn olie en vet voor de hoeven eigenlijk goed voor?