stressgevoelig, kijkerig/schrikerig.... supplement?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

stressgevoelig, kijkerig/schrikerig.... supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:18

Ik ben me een beetje aan het orienteren op het geven van een voedingssupplement voor een overgevoelig, gestresst en kijkerig paard Knipoog

Voor het gemak, want er zijn zoveel producten, neem ik de site van de Paardendrogist. Hier de link naar de pagina. Ik denk dat ik ga voor N.A.F Relax omdat de omschrijving ervan het meeste overeenkomt met mijn paard en situatie. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen hierover.

Let wel: het supplement mag geen vorm van "doping" bevatten, moet er gewoon mee op wedstrijd kunnen

MarchaL

Re: stressgevoelig, kijkerig/schrikerig.... supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:38

Ik ken wat mensen die goede ervaringen hebben met Magnesium. Voor hun stressgevoelige paarden heeft het zeker wat kunnen betekenen. Misschien kun je daar eens wat over opzoeken? Met N.A.F. Relax heb ik geen ervaring.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:18

Ik heb ook NAF supplementen, en NAF Tempralax. Ik geef mijn paard ook Omega 3 olie van NAF, daar krijgt ze ook wat meer concentratievermogen van zodat de aandacht bij mij blijft ipv bij die ene grasspriet langs de kant die de verkeerde kant op waait Knipoog

Mijn merrie is nog steeds wel wat heet (ik denk ook niet dat ze zo mak als een lammetje worden van deze spullen) maar ze is veel beter geconcentreerd op mij en op het werk wat we doen. Ze is het afgelopen jaar dat ik dit ben gaan toevoegen aan het voer zienderogen opgeknapt, voor mij zijn het wonder producten!!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 11:21

Ze hoeft ook niet zo mak als een lammetje te worden, want dat lukt toch niet ROFL
Ze moet zoals jij omschrijft gewoon haar aandacht bij mij en het werk houden Knipoog NAF Tempralax? Dat heb ik niet voorbij zien komen, waar haal je dat? Is dat vergelijkbaar met NAF Relax?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:20

Die van ons staat er nu anderhalve week op. Ook een merrie en alles wat jij beschrijft... Hoop dat het een beetje werkt, was zaterdag nog niets van te merken. Boos!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:33

Ik heb toch gekozen voor NAF Magic 5 Star dat te koop is via de Paardendrogist Ja Daar zit ook magnesium in verwerkt, ik hoop dat het een beetje werkt.
Ik denk dat het wel een maandje (ofzo) duurt voordat het een beetje begint te werken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:36

Zelf gebruik ik Horsefood Easy Mag. Heb eerst de Pavo Nerv'Control gebruikt, maar die is stúkken duurder als de Easy Mag, en werkt niet zo goed. Het is inderdaad het magnesium waar ze rustiger van worden. Het wordt geen mak schaap, energie blijft energie, maar ze hebben nét wat meer concentratie en nét wat minder chaos in het koppie.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:37

Het gaat mij ook puur om het gebrek aan concentratie. Als ze om mij let is ze bomproof te noemen, maar dat houdt ze niet zo lang vol Clown
Zodra ze afgeleid is, en ze gaat 'zoeken' naar spoken, vlieg ik door de bak heen Helaas pakt ze daarbij ook het bit vast, dus ik heb dan vrij weinig te vertellen.

Ik las net op de site van de paardendrogist dat het ongeveer 2 weken duurt voordat het gaat werken, ik ben benieuwd Ja (moet het eerst nog binnen krijgen)
Laatst bijgewerkt door Zilly op 25-02-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:39

ik ken het Knipoog voor mij werkt de easy mag erg goed, natuurlijk is ze wel degelijk nog vaak afgeleid, maar soms was ze zo chaotisch in haar hoofd, beetje wind in de kop, om het zo maar te noemen Knipoog Hiermee heeft ze gewoon net wat meer rust, en dat is heel belangrijk.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:40

Zou het aan het Kennedy-bloed liggen Haha! Zie net in je profiel dat je ook een ... x Kennedy hebt ROFL

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:42

Jaja Knipoog Ik denk dat het daar aan ligt inderdaad Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:28

Dan heb ik een vals paspoort bij mijn paard. Clown

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:14

Iris82 schreef:
Dan heb ik een vals paspoort bij mijn paard. Clown

ROFL
Jij ook al! Tong uitsteken

Ik had eerst een pot Primeval stressless. Het werkte wel, maar was super duur. Ik zoek ook nog steeds iets wat niet zo erg duur is en dan ook nog werkt. Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:10

Ik heb Pavo nervocontrol gegeven, daarbij merkte ik geen verschil.

Ik geef nu bijna 1 schepje magnesium per dag en Feelings Control, momenteel is mijn paard wel werkbaarder en heeft minder spanning en stress.
Maar dit kan ook aan andere factoren liggen, zoals bijv. een ander zadel wat beter past...
Ik ben er dus nog niet helemaal uit waarom het nu beter gaat, ik houd dit wel even aan zo!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 15:57

Ach, ik heb mijn NAF 5 Star in huis, ik merk over een paar weken wel of het wat helpt.
Ik hoor/lees toch wel veel dat Pavo Nervcontrol niet echt helpt Nagelbijten / Gniffelen

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:41

ik heb NAF Magic 5 Star 2 maanden gehad zonder resultaat
ik gebruik nu al twee maanden primeval stressless en dat geeft wel resultaat
tis alleen wel duur

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:57

Dat is toch wel apart Gijs, want ik heb even Naf 5 Star en Primeval Stessless vergeleken en er zitten toch wel dezelfde bestandsdelen in Verward

Wat ik me nu afvraag hé. Voor NAF 5 Star is het me wel bekend, het staat op de verpakking, maar even voor de andere producten, mag je dat een langere tijd geven, of is het een kuurtje? Netals dat spul van Primeval, dat is maar een klein potje, best een dure grap om dat (bij wijze van spreken) jaren te geven Nagelbijten / Gniffelen Het lijkt mij dat je paard (als ze er goed op reageren) terugvalt in het oude gedragspatroon als je stopt met het product...

Ik zie net dat Primeval goedkoper is dan NAF 5 Star Clown Nouja, als het maar helpt en als mijn merrie het maar opeet, want een wit poedertje over het voer eet ze zo op, maar een kruidenmengsel laat ze 9 van de 10 keer staan Rolleyes

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:08

Nouvel - Hoeveel tabletten geef je van Feelings control?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:33

Zilly schreef:
Dat is toch wel apart Gijs, want ik heb even Naf 5 Star en Primeval Stessless vergeleken en er zitten toch wel dezelfde bestandsdelen in Verward

Wat ik me nu afvraag hé. Voor NAF 5 Star is het me wel bekend, het staat op de verpakking, maar even voor de andere producten, mag je dat een langere tijd geven, of is het een kuurtje? Netals dat spul van Primeval, dat is maar een klein potje, best een dure grap om dat (bij wijze van spreken) jaren te geven Nagelbijten / Gniffelen Het lijkt mij dat je paard (als ze er goed op reageren) terugvalt in het oude gedragspatroon als je stopt met het product...

Ik zie net dat Primeval goedkoper is dan NAF 5 Star Clown Nouja, als het maar helpt en als mijn merrie het maar opeet, want een wit poedertje over het voer eet ze zo op, maar een kruidenmengsel laat ze 9 van de 10 keer staan Rolleyes

ja het is echt apart maar ik merk echt verschil
ik heb echt een kijkerig paard dat bij het minste geringste stil staat en als het de kans krijgt gaat steigeren
ik gebruik primeval nu 2 maanden en hij kijkt, buigt wat in in zijn hals, kijkt nog eens en loopt dan verder
nou dat is echt een wereld van verschil
hij krijgt van mij iedere dag een theelepel door zijn muesli, ik maak het altijd wel een beetje nat want dan blijft de poeder beter plakken

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:41

Nou, als NAF 5 Star niet werkt ga ik die proberen Clown

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:02

Pavo NervControl werkt erg goed bij mijn paard.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:05

vandaag toch weer even gemerkt dat stressless echt werkt
de schuifdeur in de bak bij c stond open
normaal kom ik daar echt niet langs
na twee keer een beetje kijkerig zijn was er niets meer aan de hand
ik blijf dit voorlopig nog wel even gebruiken Ja

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:03

Dat is echt heel fijn om te lezen Gijs!

Ik kan er nog niet veel over zeggen Zit nog in de opbouwfase, ik moest in 5 dagen opbouwen naar 25gram per dag, morgen mag ze voor het eerst een volle schep.
Alleen heb ik mijn merrie gister betrapt op het zorgvuldig om het kruidenmengsel heen eten Clown Gelukkig at ze het uiteindelijk wel op Ja

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:57

magnesiumsytraat

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:26

inke schreef:
magnesiumsytraat

Verward