bedankt dat jullie dit even willen lezen.
Mijn paard is zeer gevoelig (kan bijv geen leren singel om anders krijgt hij uitslag etc)
Nu is het zo dat hij een puinzooimaker in zijn stal is. Nou wordt er gelukkig elke dag uitgemest en veel stro bij gegooid.
Helaas komt daar bij dat mijn paard veel stro eet , maakt niet uit op welk tijdstip je het erin gooit hij eet het gewoon op.
Het komt er dus op neer dat hij altijd op de bodem ligt.
Nou hebben we zaagsel geprobeerd dit graaft hij helemaal naar buiten --------> dus weer op de vloer.
Ook kunnen we geen extra stro neer leggen vanwege anders koliek.
Hij krijgt ruim voldoende te eten daar kan het niet aan liggen ook krijgt hij netjes zijn wormen kuren etc (het is verder gewoon een super gezond paard)
Omdat hij dus zo overgevoelig is , is bij 1 spronggewricht kaal (de haren eraf) en bij de andere ook een kleine wond.
Deze wordt natuurlijk nu met de nacht erger... omdat het probleem niet opgelost wordt!!!!
Ik heb er nu bij beide spronggewrichten een onderlap en bandage (beide verkleint om gedaan)
dit bleef niet zitten en nu zit hij dus (na meerdere malen van alles helemaal in getapt
)Hij blijft nu gelukkig wat zitten maar of dit voor een hele nacht is dat weet ik dus niet..
Nou dacht ik dat er ook bescherming voor de sprong gewrichten waren maar kan het niet vinden.
Heeft iemand er misschien wat info over of e.v.t andere tips ?
alvast ontzettend bedankt ik ga alvast weer even verder zoeken op internet !!

dus ik zou zeker oppassen met die hakbeschermers dat je ze er voldoende aflaat.