Ik heb gister even op bokt gezocht maar kon niet echt vinden wat ik zocht.
wat vinden jullie van een paard kopen met verbening van het hoefkraakbeen?
De VP was eerst 10.000 euro, daarna 7500 euro,
Vorige week maandag klinisch en röntgenologisch gekeurd en is hij afgekeurd op zijn voorbenen omdat hij dus die verbening van het hoefkraakbeen heeft.
Nu is de vraagprijs 4500 euro. ( voor mij, incl. kaal zadel,singel,hoofdstel en wollen deken.)
Bij de keuring had hij voor achterbenen alleen maar 1’tjes en voor ook 2 en 3.
Toen de eigenaar erop reed vond ik hem een beetje onregelmatig lopen en heb het ook gezegd, toen zei de eigenaar ‘dat doet hij alleen om te etteren’.
Ik heb ook filmpjes waar ik er zelf op rijd en daar vond ik het soms ook wel. Maar als je er heel erg op gaat letten en net zolang kijken of je het ziet of niet dank ik dat, dat het enigste is wat je ziet. Denk dat iedereen dat wel heeft.
( Ik krijg de filmpjes niet op internet, als iemand kan helpen met plaatsen kunnen ze hier ook bekeken worden)
Zoals ik net al gezegd heb, had ik gister ook al op bokt gekeken naar dat verbening en toen realiseerde ik me door alle verhalen dat het niet best is.
Hoorde ook van een collega van mijn moeder. Dat alles wat je voor een paard met verbening van het hoefkraakbeen kan krijgen mooi meegenomen is. Maar dat ze eigenlijk niets waard zijn. Omdat het steeds een stadium verder gaat en fokken is ook niet slim ( in dit geval kan het sowieso niet want het is een ruin.)
Nog wat gegevens van het paard:
- Talentvolle 6 jr. bruine ruin.
- L2 dress M klaar
- V salamom/Voltaire
- 1,78
- Kan erg leuk springen maar nog niet verder uitgebracht
- 100 % betrouwbaar
- ontzettend braaf
- verkeersmak,trailermak
- erg braaf op wedstrijden
- drie supergangen, sterke galop
- ook voor beginnende ruiter
Nu heb ik een paar vragen:
- Hoe denken jullie over verbening van hoefkraakbeen en de uitspraak. ‘Alles wat je voor zo’n paard kan krijgen is mooi meegenomen, zo’n paard is niets waard’.
- Hoe snel verloopt zo’n proces? ( met die stadiums)
- Wat zijn nou problemen die je ermee kan gaan krijgen?
- Wat zouden jullie voor dit (zo’n) paard geven of vragen?
- Zouden jullie dit paard kopen? Waarom wel en/of waarom niet?
- Wat zijn dingen die je absoluut wel en niet kan doen?
Mijn wensen:
- Ik wil altijd al graag wedstrijden rijden ( dressuur)
Ik verwacht niet dat ik een Anky op wedstrijd ben, heb namelijk nog nooit onderlinge of officiële wedstrijd gereden. Alleen op de manege fnrs.
- Wil er lekker mee naar buiten kunnen. (strand,duinen,weg enz.. )
- Af en toe een sprongetje maken.
Het word mijn EERSTE paard.
Graag zou ik reacties van mensen hebben die hier ervaring hebben met het gebrek verbening van hoefkraakbeen!
Dit is een serieuze vraag, en ik vraag het niet om afgezeken te worden of om hier elkaar af te zeiken, dus houd het netjes.
Als er nog meer dingen zijn die ik moet weten en vergeten ben te melden of vragen hoor ik het graag!
Foto’s zijn te bekijken op: http://www.mevrouwkrol.hyves.nl
Alvast bedankt voor het kijken en de reacties! (nu hopen dat die ook komen
)Groetjes Anne,
Durf je niet te zeggen hoeveel je er wel voro moet geven, maar ik zou in elk geval goed om raad vragen bij je veearts. Heb je ook foto's van de voorbenen?