Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

DaydreamRick schreef:Is het handig om een paard te kopen met een gebrek?

jolentinus schreef:je moet inderdaad goed rekening met het gebrek houden.
is dit iets wat kan verergeren, is dit iets wat veel kosten met zich mee brengt etc etc?
en je moet er goed om denken dat je niet te veel gaat vragen van het paard dan. stel je vind hem zo leuk en je wilt wel ooit starten.. dat kan dan dus niet.
maar er zijn ook wel goedkopere paarden die niet altijd wat mankeren. (weetniet wat de prijsklasse is)
en luchtzuigen enzo is ook een stalgebrek. maar geeft met de goede gebruiksaanwijzing ook geen problemen
je moet dus een gebrek zoeken waar je het minste last van hebt
DaydreamRick schreef:Is het handig om een paard te kopen met een gebrek?
Maar is het dan wel handig om een paard te hebben met zo'n gebrek, of een dampig paard?
Ik raad je iig geen dampig paard aan. Ik heb in september een paard gekocht wat gezond moest zijn en zelfs door de DA (daar helaas) is gekeurd, maar blijkt nu achteraf dampig te zijn, hij staat inmiddels nu al 3 weken in Utrecht bij het Universitair Ziekenhuis om een nieuwe therapie te volgen om te kijken of hij misschien hiermee nog beter wordt. Ik ben al maanden met hem aan het emmeren en dat kost alleen maar geld en verdriet. het paard heeft het gauw benauwd en wordt er maar niet blijer op. veel paarden die dampig zijn kunnen niet in een binnenstal, niet op stro, geen hooi, kunnen niet tegen stof hebben last van warmte..enz,enz..

Lekker lang rijden op rechte stukken 

cheyentic schreef:voor wat jij wil kun je wel een paard met gebrek kopen, maar zeker geen dampig paard!!
maar wat postbodesiem schrijft klopt als een bus..
je kan ook gewoon een ouder paard kopen wat niks mankeert voor niet veel geld..
succes