Mijn merrie kreeg voorheen altijd brokken - we zijn begonnen met de basis brok en naarmate de training vorderde overgestapt op sportbrok. Omdat mijn merrie een slechte eter van krachtvoer is hebben we het afgelopen jaar al verschillende merken geprobeert om te kijken welk merk brok ze nou goed eet. Mocht allemaal niet baten.
Het laatste merk brok (Horse food - conditie brok)at ze wel redelijk maar wij hadden het gevoel dat ze daar helemaal niks uithaalde qua voedingsstoffen. Ze viel in (en ze is al niet makkelijk dik te krijgen) en werd lusteloos.
Nu zijn we dus over gestapt op een granenmix (van havens) Alleen dan als complete vorm, zodat de brok overbodig word. Een wonder - mijn paardje doet ineens een moord voor dr eten
. Is weer helemaal vrolijk, gaat weer glimmen. En laat dus eindelijk geen krachtvoer meer liggen. Verder staat mijn paard overdag buiten en s nachts binnen en krijgt onbeperkt hooi. (wat ze wel goed eet) In de zomer gaat ze 24/7 naar buiten (dat is bij ons meestal vanaf april) En bij het kracht voer krijgt ze ook bietenpulp - wat ze wel redelijk goed eet. Nou vroeg ik mij dus af wat nou de voor en nadelen zijn van die complete granenmix die ik voer. Ik voer al mijn hele "paarden" leven altijd brok. En heb maar heel weinig "paarden" mensen in mijn kenniskring die geen brokken voeren. Ze zijn hier allemaal pro brok en zeiden tegen mij dat ze nooit overzouden stappen naar granenmix (ja misschien als bij voer) maar aangezien dit een complete vorm is zou mijn paard hier toch genoeg uit moeten halen???