Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Cayenne schreef:Is er al een DA bij geweest?
September schreef:Als je pony enkel kuil en water krijgt kan ik ook wel begrijpen ja dat hij aan de diarree gaat.
Ik zou zeggen geef hem goed droog hooi, ruwvoer zoals musli of brokken en wees gematigd met water. Teveel vocht is niet goed, te weinig ook niet uiteraard. Succes ermee!
BlazingBoots schreef:@ simodi: Heb hetzelfde probleem met een oudje van ongeveer 24... hij is nu al maandenlang aan de diarree...
Hij is ook erg mager daardoor, er is verder geen duidelijke oorzaak te vinden...
Ik ga dat spul maar eens bestellen geloof ik, het zou zo fijn zijn als hij weer mooi op gewicht zou kunnen komen...
Aukelizzy schreef:Als je echt maar een keer in de maand je waterbak schoonmaakt en het water ververst lijkt dat me ook niet echt gezond hoor.
Stilstaand water bederft!

Vind t niet netjes.
femmefatale1 schreef:Gewoon beginnen met van de kuil af te halen.
Sommige paarden reageren hier erg gevoelig op en gaan aan de dunne..
Gewoon simpelweg oud hooi geven, en een liksteen voor de vitamines en mineralen..
Wedden dat het een stuk verbeterd (als het al niet gelijk over is)???
Alet schreef:Een bloedonderzoek is misschien toch handig om inwendige parasieten uit te sluiten. Ondanks regelmatig ontwormen kan het toch voorkomen dat ze wormen hebben.
En ik zou zoals ik al zei ook een andere DA om advies vragen.
japielover schreef:femmefatale1 schreef:Gewoon beginnen met van de kuil af te halen.
Sommige paarden reageren hier erg gevoelig op en gaan aan de dunne..
Gewoon simpelweg oud hooi geven, en een liksteen voor de vitamines en mineralen..
Wedden dat het een stuk verbeterd (als het al niet gelijk over is)???
ik heb gevraagd aan de boer of we over kunnen op hooi.. maar toen hielp hij mij herrinnere dat onse DA ons juist kuil adviseerd omdat hij erg gaat hoesten van hooi.. ook van nat hooi blijft hij hoesten.
hij heeft een zout en een vitamini blok dus dat zou het niet kunnen zijn noormaal hangt die al in de stal in het land heb hem ook in de stal zelf gehangen gelijk toen hij op stal ging...
en zo als ik al eerder noemde worden de pony's altijd netjes ontwormt