Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nickynicole schreef:Ik zou verder aan de slag gaan met goede fysio of osteopaat. De meeste DA hebben weinig tot geen verstand van alle botten, gewrichten en spieren die hoger zitten dan de knie. Het ligt er aan in hoe ver je paard Kiss. spines heeft. Door je trainingsmethode aan te passen kun je de rug oprekken, spieren versterken. Wat ik zeker niet zou doen is alleen maar rechtuis naar buiten gaan. Het ruggebruik is dan te weinig en je paard wordt daar alleen maar stijf van. In overleg met een fysio/osteopaat kan je nagaan hoe je moet trainen en de intensiteit die je paard nog aankan. Recreatief rijden (lekker naar buiten) is natuurlijk HEEL goed zolang het in combinatie is met lekker loswerken in de bak. Misschien een idee om aan de dubbele longe te trainen
Werd ook heel onzeker hierdoor en dus mijn paard verkocht en erbij vermeld dat dressuurrijden nu eenmaal er bij hoort maar je er wel een leuk paard aan overhoud. Als je gewoon goed rijd dan kan zo'n paard nog jaaaren meegaan. Moet gewoon goed en vooral ontspannen door de rug lopen. Losrijden met lang teugeltje (eigenlijk normaal maar goed) en neusje naar beneden en dan rustig oppakken. Fysio is inderdaad erg goed om je uit te leggen hoe je goed longeert, rijd, zadel nakijken, tips etc. Zeker het geld waard! Succes. nickynicole schreef:Ik zou verder aan de slag gaan met goede fysio of osteopaat. De meeste DA hebben weinig tot geen verstand van alle botten, gewrichten en spieren die hoger zitten dan de knie.
Moniek schreef:ik hou dit topic even in de gate.
Dit omdat mijn paard kreupel is(gelukkig nu even niet) maar ze geen diagnose konden stellen alleen dat zijn steunpezen wat gezwollen waren maar dit was zo ontezettend licht dat het ook iets anders kan zijn.
Met rijden heeft hij het meest pijn vooral in de galop huppelt hij als een konijn.
Dit doe hij alleen als ik hem rij.
Als hij alleen in de bak is dan gallopeerd hij super goed en heeft hij nergens last van.
Ik heb altijd gedacht aan zijn rud,maar in de kliniek wezen ze mijn bedenkeingen af.
Ik ga nu terug naar nederland en ga kijken voor een andere kliniek mocht hij dan nog kreupel zijn.
Moniek schreef:dat doe ik we zijn nu bijna 4 maanden verder.
en nu lijkt alles goed te gaan ik heb hem nog niet gereden.
maar hij loppt niet meer kreupel als dat hij deed.
Maar goed tijdens het rijden was het het ergst.
Aan de longe ook wel maar niet zo erg.
Nu zie ik geen kreupelheid meer,maar eerst checken voordat ik er weer opkruip.
splash1999 schreef:heb er zelf geen ervaring mee maar er staat een paard op stal met KS die 12 is en met pensioen
Kenzo schreef:nickynicole schreef:Ik zou verder aan de slag gaan met goede fysio of osteopaat. De meeste DA hebben weinig tot geen verstand van alle botten, gewrichten en spieren die hoger zitten dan de knie.
Ik moet woensdag naar de kliniek om foto's te laten maken van de rug van mijn merrie. Ze heeft misschien ook KS. Nu is mijn dierenarts ook osteopaat en die vertelde dat als hij het zou behandelen als osteopaat en het is werkelijk KS dan is er een kans dat je het alleen maar pijnlijker maakt dan het al is. Hebben jij je paard dan wel laten behandelen door een osteopaat? of geef je het als advies omdat je denkt dat het goed is bij KS? Het klinkt zo dubbelzijdig....
).
brendalevita schreef:Even een andere vraag ,zouden jullie een paard kopen met de diagnose kissing spines het is niet een erge vorm maar het is na 2 jaar ook niet veranderd verbeterd.
Ik stel deze vraag even voor een vriendin die hals over kop verliefd is op een paard met deze diagnose.