ik heb een klein dilemma.
mijn paard was voor ik hem kocht op deze manier gereden;
hoog in de lucht met het hoofd, super opgekropt en dus achter de loodlijn.
ook drukt(e) hij zijn rug enorm weg.
k heb hem nu iets meer 13 maanden en inmiddels is zijn hoofdhouding en ruggebruik enorm verbeterd.
Ik merk alleen wel aan hem, dat hij mega moeilijk vind ( logisch natuurlijk ).
De laatste tijd is hij heel erg moeilijk rond te krijgen en laat hij zijn rug maar met moeite los.
Nou heb mijn andere paarden wel eens door een osteopaat laten behandelen en bij sommige heeft het geholpen,
bij andere echter niet.
Nu ben ik laatst eens met mijn vingers over en langs zijn ruggengraat gegaan en voelde daar 2 goed voelbare bobbeltjes.
en een paar wat minder opvallende.
Het zijn dus echt wervels die naar mijn idee niet helemaal goed zitten.
Toen hebik een vrouwtje van stal ( die er echt wel verstand van heeft, en mij ook super helpt en heeft geholpen met Joost zijn houding ) even laten voelen.
Zij zei dat ze idd wat voelde maar dat die werfels hem geen last gaven omdat ze geen pijn deden als ze er in kneep enzo.
Achter het zadel had hij wel 2 harde plekken naast zijn ruggengraat.
Ze zei me dat dit met trainen beter word als hij sterker word in de rug.
Nu zit het me toch niet helemaal lekker maar omdat het zo´n klap met geld voor me is wil ik er graag jullie mening over horen,
voor zover jullie kunnen oordelen vanaf je computer
En als jullie een goeie Osteopaat in gedachten hebben mogen jullie dit me uiteraard melden, graag in omg Wageningen-Arnhem.
Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal
Ze heeft voor mijn paard al veel betekend!

, er zunnen altijd dingen verbetert worden natuurlijk! of is het echt voor paarden met "klachten" ?
! lijkt me iig super om er een keertje er een te laten komen heb gekeken op de site en de pijzen vallen me echt enorm mee
oh ja .. ik haal het soms allemaal wel eens door de war.. Maar ze is in ieder geval heel goed...