Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. paardfysio schreef:hoi, zoals je het beschrijft lijkt het een blokkade van het s.i. gewicht of de rug.
masseren zal dan weinig zin hebben.
paardfysio schreef:massage geef je meer ter ontspanning van de spieren en als voorbereiding van een therapie, maar niet als er echte blokkkades zijn.
en lost het probleem op waar je bij staat
dierfysio schreef:dat zal best wel, maar met massage (welke massage dan ook) kun je geen gewrichtsblokkades opheffen.
dus: eerst uitzoeken wat het probleem veroorzaakt, en dan een behandelplan maken.
paardfysio schreef:hoi, zoals je het beschrijft lijkt het een blokkade van het s.i. gewicht of de rug.
anita schreef:En wat kan je doen aan een blokkade van het SI-gewricht?
Lianne84 schreef:paardfysio schreef:hoi, zoals je het beschrijft lijkt het een blokkade van het s.i. gewicht of de rug.
Uit pure interesse:
Ik vind die blokkade van het hele SI-gewricht altijd zo vaag. Bij mensen wordt het daar ook op gegooid, terwijl een blokkade bij mensen (als ik de ene docent van mijn opleiding moet geloven) bijna nooit voorkomt, iig niet zo vaak als wordt gediagnosticeerd. Een andere zegt daarentegen bij bijna iedere lage-rugklacht dat het een SI-blokkade is.
Komt het bij paarden vaker voor dan bij mensen? Heeft het gewricht anatomisch/functioneel gezien dezelfde werking?

Liesje89 schreef:Zou het een goede zet zijn, om hem na deze behandeling (dus deze week, vóór dinsdag) te laten masseren?
Ik denk namelijk dat hij best wel eens flinke spierpijn kan hebben gekregen door het losmaken van zijn achterhand.
Nico zij ook dat hij aan de ene kant meer spierspanning voelde dan aan de andere kant.