Wie heeft dit eerder meegemaakt of weet wat het precies kan zijn?
Mijn paard stond zaterdag met zijn nek vast, waardoor hij met zijn snuit op de grond was en niet meer omhoog kon komen.
Na flink wat masseren, duwen en zijn voorbeen naar voren te halen, 'schoot' het schijnbaar weer goed en kon hij weer omhoog komen.
Dit is vanaf zaterdag tot nu erg vaak voorgekomen en ik had gelijk de dierenarts erbij gehaald. Die heeft pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven, maar hij lijkt een soort van uit de kom effect. Je hoort ook een harde 'knak' net alsof er iets terugschiet en hij kan weer omhoog!
De dierenarts zegt dat het bij de voorbenen eigenlijk niet kan voorkomen dat er iets uit de kom is en denkt eerder dat er een slijtage of iets dergelijks in zijn nek zit, want het probleem zit vooraan bij zijn schoft, schouder en nek. Alleen mijn paard steunt ook niet supergoed op zijn ene voorbeen, waar aan die kant het probleem zit.
Er zullen zeker z.s.m. foto's gemaakt worden (of bij mijn DA zelf of in Utrecht), maar misschien dat iemand dit al eens eerder heeft gezien of meegemaakt en mij kan vertellen wat dit ongeveer inhoudt.
Alvast bedankt!
groetjes