Primeval, glucohorse, cortaflex, etc. wat is het beste?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Refresh

Primeval, glucohorse, cortaflex, etc. wat is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 09:55

Mijn paard heeft al heel lang spat. Het is al lang uitgewoekerd, het is de lichtste vorm en hij loopt niet kreupel. Hij is hierdoor wel stijver in de achterhand. Nu dacht ik er aan hem een supplement te gaan geven maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Wie heeft ervaring met één van bovenstaande of met andere middelen in combinatie met spat? En na hoeveel tijd zag je verbetering?

ElCamino

Re: Primeval, glucohorse, cortaflex, etc. wat is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:17

Vriendin van me haar Quarter heeft ook spat. Paard was pas 5 en het is nu vastgegroeid en ze kan alles weer doen. Dit paard heeft aan een infuus gestaan in een kliniek in de eerste fase en nu krijgt hij Cortaflex. Dit werkt bij hem heel erg goed en hij doet het er super op.

Primeval hoor ik wisselende verhalen over, bij de een werkt het goed maar bij mijn eigen paard werkte het niet...ik gebruik Joint Supplement.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:39

Ik heb een dik jaar een hoop geld aan primeval uitgegeven voor mijn pony die artrose heeft en ik merkte geen verschil.
Dus ben er mee gestopt.
Ik houd dit toppic in de gaten, ben benieuwd over andere supplementen zoals die cortaflex.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:09

Ik kan niet zeggen dat cortaflex heel veel heeft geholpen bij een paard waaraan ik dit voerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:12

Geen spat, wel artrose
Zowel bij primeval als cortaflex geen enkele verbetering.

Glucosamine speciaal van de groene os gaf bij kawa wel duidelijk verbetering

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:58

MD-->VS

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:06

Ik voer idd glucosamine aan mijn paard, van Joint Saver... werkt wel goed bij mijn paard

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:07

bij arthrose moet je een sublement voeren waar glucosamine en chondroine inzit.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:24

die van mij (artrose, geen spat) doet het erg goed op de primeval. Ze is nu zo goed dat de tweede inspuiting met drie weken is uitgesteld.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:33

Wanneer je een product hebt die zowel glucosamine als chondroïtine bevat, zal je binnen 4 a 6 weken resultaat moeten zien.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:52

ik gebruik al ongeveer 3 jaar primeval, mijn paard heeft ernstige spat en hij loopt er fantastisch op. Ik zweer bij primeval, want bij mij op stal gebruikt men ook die glucosamine van Groene Os en ik zie daarin geen verbetering bij het paard.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:03

Douraque schreef:
ik gebruik al ongeveer 3 jaar primeval, mijn paard heeft ernstige spat en hij loopt er fantastisch op. Ik zweer bij primeval, want bij mij op stal gebruikt men ook die glucosamine van Groene Os en ik zie daarin geen verbetering bij het paard.

Ik bedoel natuurlijk niet die van de Groene Os!
Knipoog

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:03

Glucohorse schrijft dit over chondroitine:

Citaat:
chondroitine en glucosamine worden dikwijls samen gebruikt. Door de supplementenindustrie werd
chondroitine sterk gepromoot, maar wetenschappers hadden veel meer twijfels. In tegenstelling tot
glucosamine, is chondroitine namelijk een grote molecule, die door het lichaam moeilijk wordt opgenomen.
Naarmate er meer wetenschappelijk onderzoek werd uitgevoerd, en de onderzoeken nauwkeuriger en meer betrouwbaar werden, vielen de resultaten van chondroitine ook meer en meer tegen. In april 2007 werd
in de "Annals of Internal Medicine" een grote meta-analyse gepubliceerd (link), waarbij de resultaten van
20 onderzoeken werden gecombineerd. De wetenschappers komen tot de volgende conclusie : 'Large scale, methodologically sound trials indicate that the symptomatic benefit of chondroitin is minimal to nonexistent.
Use of chondroitin in routine clinical practice should teherefore be discouraged'. Met andere woorden,
het effect van chondroitine is minimaal tot onbestaand.
Dat is de reden waarom moderne supplementen zoals GlucoHorse geen chondroitine, maar alleen glucosamine
bevatten. Het nut van chondroitine is op zijn best twijfelachtig. Van glucosamine daarentegen werd bewezen
dat het een sterke, geneeskrachtige werking heeft.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:21

Voor alle twee de stoffen is er nog geen groot onderzoek verricht, wat betreft paarden. Paarden hebben een ander darmgestel dan bijvoorbeeld mensen en honden. De reden dat dit nog niet gedaan is. is omdat het enorm duur is.
Uit Amerika zijn wel rapporten gekomen waarin goede resultaten zij geboekt, maar niet dubbelblind.
Chondroïtine wordt meer afgebroken in de maag en daarom zal het percentage hoger moeten zijn dan die van de glucosamine.
Chondroïtine is ook veel duurder dan glucosamine.
Wil je kunnen concurreren op de markt en je kan geen goede prijspositie op de markt krijgen, zal je keuzes moeten maken. Glucohorse heeft gekozen om de chondroïtine er uit te laten!
Er wordt ook niet naar een referentie verwezen is het verhaal van Glucohorse.
Wanneer je op internet gaat zoeken zal er genoeg te vinden zijn over de samenwerking van glucosamine en chondroïtine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:22

Primeval is gewoon gelatine. Als het werkt kun je beter gelatine poeder kopen, ben je goedkoper uit Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:41

Het is per paard verschillend wat de opnamen van glucosamine is, daarom werkt het ene product super bij het ene paard en het andere product helemaal niet, terwijl dat juist weer helemaal geschikt is voor een ander paard.
Ik gebruik Cortaflex en heb hier heel goed resultaat bij, ik heb ook andere dingen geprobeerd, ook alles wat hier boven genoemd is, maar dat deed helemaal niks. Dus het is een kwestie van proberen, duur grapje dat wel Scheve mond Geef het ook de tijd, het duurt minimaal een maand voordat je resultaat zult zien Lachen
Ik bestel Cortaflex uit engeland, hierdoor ben ik een stuk goedkoper uit dan in Nederland, in Cortaflex zit ook MSM (zwavel) en hyaluronzuur, als je het adres wilt weten stuur dan maar een peebee Lachen

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:14

Ik geef mijn paard Cortaflex, ze doet het hier erg goed op, ik heb verder geen ervaring met andere middelen. Dit werd door mijn DA in de kliniek aanbevolen omdat zij veel goede ervaringen hiermee hadden. Ik bestel het ook bij de Kliniek..
Ik gebruik de Cortaflex HA extra geconcentreerd, mijn paard heeft verbening van het hoefkraakbeen.

Letizia schreef:
Ik bestel Cortaflex uit engeland, hierdoor ben ik een stuk goedkoper uit dan in Nederland, in Cortaflex zit ook MSM (zwavel) en hyaluronzuur, als je het adres wilt weten stuur dan maar een peebee Lachen

Wat betaal jij voor een fles? Ben je veel goedkoper uit als je het in engeland besteld ook met verzendkosten enzo?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:16

Ik gebruik de 908 grams potten, hier in nederland betaal je daar €103 excl verzending bij, vanuit engeland ong €90 incl verzending, dus behoorlijk goedkoper Lachen
Ik weet niet of dat ook voor jouw product geldt, ik zal het wel even na zien Lachen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:19

Primeval ben ik ook niet voor. Dan echt een supplement met chondroitine en glucosamine.

Ik ben zelf heel tevreden over Cavalor. Je begint met de Artimatrix (zakjes) en gaat na die kuur over op Artribase. Doordat je begint met een kuur slaat het vaak veel beter aan dan wanneer je gewoon begint met een pot.

Ik zit nu volledig op de Artribase en moet zeggen dat mijn 18 jarige er wel soepeler op loopt. Een pot artribase kost rond de 80,-, de kuur weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:22

Hier in nederland betaal je voor Equine Cortaflex HA Solution 946ml (dat bedoel je toch?) €87,- excl verzendkosten (a €6,-)
En in engeland ong. €66 en dan komt er nog ong €15 verzendkosten bij, dus scheelt ruim 'n 10tje Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:23

Met een pot Cortaflex van 908 gram doe je btw 4 maanden, dus zo ontzettend duur is het niet Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:50

Mijn pony krijgt Cortaflx (andere spelling zelfde product) die bestel ik in Amerika. Pot voor 2 maanden plus verzenden is ong. 50 dollar is 37 euro (dollar 1.35).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:04

Via welke site bestel je dat, ben hier ook al 'n paar keer naar opzoek geweest, maar kon het zo gauw niet vinden, nooit problemen met de doanne gehad?
De euro ligt btw momenteel rond de $1,48, heel voordelig dus Geld, geld!

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:24

Het is erg moeilijk om dit soort supplementen te vergelijken.
De dosering verschilt, de verpakkingen verschillen, enz
Je kunt bv een verpakking hebben van 1 kg., die op het eerste zicht interessant lijkt,
maar bij nader toezien zit er weinig of geen echte glucosamine in.
En je moet natuurlijk voorzichtig zijn met de info van de producenten.
Cortaflex bijvoorbeeld denkt iedereen dat het een glucosamine-chondroitine supplement is,
maar als je de info secuur leest, zit er eigenlijk geen glucosamine of chondroitine in.

Wij geven onze oude fokmerrie GlucoHorse.
Indertijd heb ik de moeite gedaan om van de meest bekende producten telkens
uit te zoeken hoeveel glucosamine in de aanbevolen dagdosis zit, en hoeveel je daarvoor betaalt.
GlucoHorse had de hoogste dagelijkse dosis, en was verreweg het goedkoopst.
Soms was het verschil heel groot. Cavalor bv is eigenlijk afschuzelijk duur voor wat je krijgt.

Ik zeg niet dat die andere producten slecht zijn.
Die hebben wij niet geprobeerd.
Maar als je het allemaal na rekent, is GlucoHorse zeker de beste keuze.
En bij onze merrie werkt het heel goed.
Het is een ander paard geworden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:31

Dat klopt Cavalor is ontzettend duur, maar het is meer onderzocht dan elk ander middel en op pharmaceutische basis (wat een woord...)

Dus ik neem aan dat alle verhoudingen bij cavalor zeker kloppen, waar ik soms bij andere supplementen wel eens aan twijfel (gooi er maar gluco en chondro in en dan hebben we weer een supplement Knipoog)