Toen destijds het chippen werd ingevoerd kreeg ik vrijstelling op het chippen van mijn oude ruin. Hij kwam nog nauwelijks de weg op en zeker al niet meer op een trailer. Nu sinds kort het verplicht is te chippen heb ik eens gebeld met de AID in Zwolle hoe het nu met mijn vrijstelling zat. Nu blijkt na jaren dat de vrijstelling voor oude paarden niet meer van kracht is, want ze gingen er destijds van uit dat al deze vrijgestelde oude paarden inmiddels wel dood zouden zijn
. Behalve die van mij dan
. Ik heb hem bewust niet laten chippen omdat ik zo´n oud paard niet wil belasten met niet lichaamseigen zaken. Nu is hij inmiddels nog ouder en zou ik het alsnog moeten doen, niet dat dit gaat gebeuren ik zie wel waar het schip strand.
Wie van jullie heeft hier ook mee te maken of te maken gehad en hoe is dat opgelost ?
)
) en daar gaan ze toch echt niet al die dieren langs met zo'n apparaat. Nu ik erover na zit te denken we hebben het er eigenlijk helemaal niet over gehad. En als je weet wat ze met de dieren doen vind ik dat toch eigenlijk wel raar.