Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hoepsie schreef:En ik heb altijd gehoord dat dat onzin is. Dan zouden alle appelschimmels dus kerngezond moeten zijn![]()
Het is gewoon een patroon in de vacht volgens mij (of op de huid dus indirect) dat je bij de een meer ziet dan bij de ander... Trouwens, wel eens een paard in de winter gezien met appeltjes? Ik niet! :p
russel schreef:Ja, idd een vacht kan heel snel dof worden als ze niet gezond meer zijn. Als ze niet in goede doen zijn zie je dat ook aan de vacht. Maar appels is een ruivorm. Kan er niks anders van maken. Google maar eens, dan vind je er ook wel wat over.
Idd appelschimmels worden in de loop der jaren witter. Ooit waren ze wellicht zwart geboren, zoals een paard van mijn vriendin, ze dacht een mooie zwarte arabier te hebben gekocht. Elk jaar zowel zomer als winter na de rui werd hij witter, je kon de appels duidelijk zien veranderen.
PriscaZ schreef:Dan heb ik inderdaad een paard wat steeds slechter in haar vel zit... Een appelschimmel die wit wordt. Bij haar gaan langzaam alle appeltjes eruit. Je zag ze door de jaren eerst ook steeds groter worden, voordat ze vervagen.
AaronYve schreef:PriscaZ schreef:Dan heb ik inderdaad een paard wat steeds slechter in haar vel zit... Een appelschimmel die wit wordt. Bij haar gaan langzaam alle appeltjes eruit. Je zag ze door de jaren eerst ook steeds groter worden, voordat ze vervagen.
Jou paard gaat niet steeds slechter in zijn vel zitten, maar veranderd van pigment/kleur.
Of heb ik je nou verkeerd begrepen??