Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
linda_lekuri schreef:Ik heb nu op dit moment hooi nodig, maar het valt niet mee om 'oud' hooi te vinden.....
Het meeste hooi in advertentie's, of bij navraag bij verschillende adresjes is van de 1e snit, juni 2007!!!!
hhhmmmm, toch maar verder zoeken, want zoals in dit topic geschreven bevestigde mijn vermoeden, het hooi moet eerst een aantal weken 'liggen' voordat het gevoerd kan/ mag worden!
Sparky10 schreef:bij de boeren is het er hard doorheen gegaan ja maar sommmige hebben nog wel , van vorig jaar liggen ,
kan je geen droog kuil voeren ?
linda_lekuri schreef:...pas van het land gehaald en in de folie gewikkeld (wel droog verwerkt)! Ik heb er wel een aantal bij hem 'gereserveerd', maar wanneer zou ik deze kunnen voeren? Over 6 weken?????
DubbelDun schreef:Hooi wat in folie wordt gebaald krijgt geen lucht meer. Lucht is nodig voor het fermentatieproces. Dit wordt dus gestopt. Hierdoor kun je kuil eerder voeren als gewoon hooi.
Dat is ook de reden dat kuil/voordoog in plastik vrij snel opgevoerd moet worden; als het te lang open ligt komt door de lucht het fermentatieproces weer op gang en gaat het hooi weer 'schiften'.