Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(scheelt weer typen en toch weer een mening extra
).
Wiesje schreef:Waarom zou dat niet kunnen?? Zolang de hoeven goed blijven is er toch niks aan de hand? Vergelijk het maar weeer even met paarden in de natuur. Die lopen toch ook onbeperkt buiten de hele dag? wel onbelast uiteraard, maar voor het mechanisme van de hoeven hoeft dat geen probleem te zijn.
Nee, grapje hoor 

Wiesje schreef:Als dat in jouw geval misschien niet waar is, wil dat toch niet zeggen dat dat absolute onzin is?
In de vrije natuur leven toch geen paarden met ijzers, of vergis ik me nu? Normaliter zouden paarden met gewoon goede hoeven gemakkelijk zonder ijzers moeten kunnen functioneren.
Voor je smidje zal je paard misschien goede hoeven hebben (en dan heb ik het over de kosten omdat beslaan meer opbrengt dan bekappen)Nee, grapje hoor
Uiteraard moet je wel ijzers onderdoen, als dit voor het welzijn van je paard beter is. En als je heel veel op het asfalt rijdt, moet je zeker goed in de gaten houden dat de hoeven niet te snel slijten. Maar als dit niet gebeurt dan is het gewoon altijd beter om de hoeven puur natuur te laten.

Noetanchamon schreef:Mijn nieuwe paardje staat ook rondom op ijzers, veiliger in het glibberige zand als we de bossen onveilig maken en ook als we naar de manege rijden.
merrieveulen schreef:Noetanchamon schreef:Mijn nieuwe paardje staat ook rondom op ijzers, veiliger in het glibberige zand als we de bossen onveilig maken en ook als we naar de manege rijden.
met ijzers glijdt een paard juist sneller uit, daarvoor zijn de proppen uitgevonden.

Wendy schreef:Kijk gewoon naar je paard: slijten de hoeven te hard dan kun je ijzers overwegen. Maar in veel gevallen is het gewoon echt niet nodig en kun je met goed bekappen een heel eind komen.
babli schreef:maar bedoel je daar ook mee, dat als de hoeven goed zijn je gewoon onbeperkt kunt buitenrijden? lijkt me namelijk erg stertk.

Arabesk schreef:babli schreef:maar bedoel je daar ook mee, dat als de hoeven goed zijn je gewoon onbeperkt kunt buitenrijden? lijkt me namelijk erg stertk.
Ja hoor dat kan, check mijn onderschrift maar![]()
![]()
Met de juiste huisvesting en bekapping kan je probleemloos kilometers onbeslagen over asfalt rijden.
Arabesk schreef:babli schreef:maar bedoel je daar ook mee, dat als de hoeven goed zijn je gewoon onbeperkt kunt buitenrijden? lijkt me namelijk erg stertk.
Ja hoor dat kan, check mijn onderschrift maar![]()
![]()
Met de juiste huisvesting en bekapping kan je probleemloos kilometers onbeslagen over asfalt rijden.

Wiesje schreef:Als dat in jouw geval misschien niet waar is, wil dat toch niet zeggen dat dat absolute onzin is?
In de vrije natuur leven toch geen paarden met ijzers, of vergis ik me nu? Normaliter zouden paarden met gewoon goede hoeven gemakkelijk zonder ijzers moeten kunnen functioneren.