Gapend paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorette

Gapend paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:25

Ik heb een paard dat heel erg gaapd, iedere keer als ik bij hem ben begint hij te gapen soms wel 6 keer in 10min. Is dit slecht? Waardoor wordt het veroorzaakt?

Onali

Re: Gapend paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:32

Geen idee, is hij ontspannen bij jou? De mijne gaapt soms ook veel maar dat is meer omdat hij 'te' ontspannen is. Hij is behoorlijk lui. Hou oud is hij, wat doe je met hem, misschien vind hij het niet leuk wat je met hem doet.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:42

Als hij gaapt (vaak achter elkaar) dan betekend dat dat ie onder de indruk is. Dus het kan zijn dat je boos bent geweest, of juist lekker aan het borstelen bent.

Het wil in ieder geval zeggen dat wat je ook doet hij het zich erg aantrekt, en ik vind persoonlijk dat dit een goed teken is. Mijn paard doet het ook vaak als ik boos op 'm ben geweest.

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:50

best raar eigelijk dat ze gapen als ze onder de indruk zijn zou je dus totaal niet denken. Knipoog ik gaap meestal of omdat ik moe ben of dat het gewoon totaal niet intresant is Clown

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:00

mijntes gaapt al we lekker gewerkt hebben en de verstandhoudingen helemaal op en top zijn. als ze dan ontspannen in dr stal staat bij te komen gaapt ze.

dorette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:16

hij is 3 jaar en ik doe erg weinig met hem, maar toch gaapt hij vaak al is het alleen maar als ik naar hem kijk, ik vraag me af of dat wel normaal is. Kan het ook een manier van luchtzuigen zijn?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:04

quinoa schreef:
Als hij gaapt (vaak achter elkaar) dan betekend dat dat ie onder de indruk is. Dus het kan zijn dat je boos bent geweest, of juist lekker aan het borstelen bent.

Het wil in ieder geval zeggen dat wat je ook doet hij het zich erg aantrekt, en ik vind persoonlijk dat dit een goed teken is. Mijn paard doet het ook vaak als ik boos op 'm ben geweest.

oww dat wist ik helemaal niet! Mijn paard doet het altijd als ik het halster uit doe voordat ik haar hoofdstel in doe.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:10

quinoa schreef:

dat wist ik ook niet, dat verklaart een hoop :"D

RZDLover schreef:
[oww dat wist ik helemaal niet! Mijn paard doet het altijd als ik het halster uit doe voordat ik haar hoofdstel in doe.

mijne doet dat ook Haha!
maar hij gaapt zowiezo erg veel als ik aan het borstelen ben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:12

Mijn paard gaapt als hij ontspannen is, als ik hem bijvoorbeeld sta te borstelen of na het rijden, of als ik in de wei bezig ben en hij er wat bij staat te kijken..

Usha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:17

Citaat:
oww dat wist ik helemaal niet! Mijn paard doet het altijd als ik het halster uit doe voordat ik haar hoofdstel in doe.

Hehe, onze draver (Rambo) doet dat ook! Lachen
Als ik hem goed gepoetst heb, en met het opzadelen begin voelt hij het al aankomen. Tong uitsteken Als ik met het hoofdstel afkom: *gaaaaaaap* *gaaaaaaaaaaaap* *gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap* Haha!
Men moeder en ik wisten ook niet wat de reden was. Wel leuk om hier te lezen dat hij het dan net fijn vindt. (Het is niet zo dat we net boos zijn geweest op hem ofzo)
Voor ons leek het net of hij dacht: "Ohnee, die sukkelaars zijn weer daar. Tong uitsteken "

Het is in ieder geval handig om het bit in z'n mond te krijgen. Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:00

die van mij gaapt ook. maaar ik vraag me af of het echt gapen is het lijkt meer op een raar trekje. hij doet zijn mond heel wijd open zoals ene gaap en ook wel eens een beestej schuin. hij doet het ook bij het halster en hoofdstel aandoen. soms heb ik het idee dat hij dat doet als hij ergens geen zin in heeft. en het lijkt ook een beetje spanning omdat hij het ook vaak doet als ik zijn eten aan het klaarmaken ben.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:02

Die van mij gaapt ook heel veel ook als ze los in de bak loopt en totaal ontspannen is. En ook tijdens het borstelen.
Als ze eten of hooi krijgt begint ze lichtjes te hinniken lijkt wel wat op zachtjes murmelen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:04

heel extreem veel gapen kan wijzen op een maagzweer. ook kan het aangeleerdgedragzijn. of aandacht trekkerij

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:52

De mijne gaapt ook na het rijden en tijdens het poetsen... maar hij doet het meer als ik naast hem sta en ik sta met iemand te kletsen dan duwt hij met zijn neus tegen me aan en daarna gaat hij gapen...... volgens mij is het aandacht vragen....

Superstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:56

Gapen kan veroorzaakt worden door inderdaad lichamelijke klachten zoals, maagzweer, kiesproblemen. Maar is vaker een vorm van "oversprong" gedrag.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:54

ikke20 schreef:
heel extreem veel gapen kan wijzen op een maagzweer. ook kan het aangeleerdgedragzijn. of aandacht trekkerij

dat zal bij mij wel het geval zijn Clown Haha!

b0ter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:54

Idd aandacht trekken of gewoon uit verveling.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:58

je zegt (TS) dat hij 3 jaar is. Een jong paard slaapt meer dan een ouder paard. Ik zou me er niet druk om maken.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:04

Is het een hengst? Buiten, aandacht, juiste verstand houding, enge ziektes enz. Bestaat er ook nog de mogelijkheid dat het hengstengapen ( niet juiste term) is. Ze maken dan een stof aan in hun hersene wat een klein zuurstof gebrek op wekt en daar door gaan ze gapen. Mensen gapen ook door klein zuurstof gebrek.
Mijn hengst doet t ook heel veel.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:06

Ik denk dezelfde reden als mensen gapen? Je kunt het ook opzoeken bij google denk ik. Lachen

Groetjes, Julia.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:07

He! Amersfoort? Waar? Ik ook namelijk.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:09

RZDLover schreef:
quinoa schreef:

ohh, gelukkig, is mijn paard niet de enige die dat doet.
Met aansingelen wil ze ook nog wel eens gapen.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:11

Ik kan me iets herinneren dat er in het Bit een heel stuk heeft gestaan over gapende paarden. Weet alleen niet meer in welk Bit, volgens mij van vorig jaar.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:15

De mijne ging vandaag op haar manenborstel kauwen. En ze ging ook steeds gapen en flemen toen ik het terughaalde. Vork

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:18

nono gapt standaart 3 keer voor ik zijn hoofdstel om doe
ik wacht er ook altijd even op
en als zijn hoofdstel over zn oren zit gaat hij ook altijd schudden met zijn hoofd, maar dat is weer iets heel anders.