Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikke20 schreef:zijn de hoeven pas geleden gedaan?
het kan zijn als je paard zn hoeven te lang beginnen te worden ze erg gaan struikelen(heb dit al bij meerdere paarden gezien) al het een lichamelijk probleem is zou hij het in de bak ook moeten doen.
juul74 schreef:update
de fysio is geweest en bij haar voorbenen merkte ze op dat haar pezen aan de binnenkant opgezet zijn,de rechter meer,mijn pony was die woensdag er voor naar de smid geweest die ik al terug wilde laten komen
want haar hoef scheurde al weer en kwam over het ijzer
de fysio merkte op dat ze niet goed op de ijzers stond ,te krap,te schuin en ongelijk gekapt
dit had ik voor een deel gezien de dag dat hij haar bekapte en besloeg en nog gevraagd of ze wel goed op de ijzers stond,ik vond ze zo lelijk er oner zitten
nou een heel l.l verhaal maar ik kreeg helaas gelijk
een andere smid heeft haar nu recht en ruimer gezet en hopelijk komt het nu goed
ik moet veel stappen en draven op de harde weg om haar pezen sterker te maken en spoel veel met koud water
ik ben alleen nog niet echt gerust want na het rijden was het weer dikker dan er voor.
dus waarschijnlijk bel ik de veearts ook.
ik hoop dat haar hoeven waren en dat het nu goed komt moet er niet aan denken dat het nog iets ergers is.
wie heeft hier ervraring mee?

juul74 schreef:hoi
ik heb een haflinger die ik sinds april heb
ze struikelde in het begin veel van voren maar dit werd minder naarmate ze meer conditie kreeg en ik meer met haar kon werken
buiten blijft ze het wel doen want dan hoeft ze niet aan de teugel te lopen ,ik hou wel contact
alleen nu begint ze achter ook weg te glijden ,te struikelen
ik ben er bezorgd over ,ik heb een nieuw zadel wat volgende week weer wat bijgevuld word
ik ben zelf bang voor rugklachten en denk er over een fysiotherapeut of kraker te laten komen
of is een veearts het beste
wat kan dit zijn ?
gr judith