zou je Reiki toepassen bij je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samyrah

zou je Reiki toepassen bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:15

Even een vraagje.

Ik heb twee cursussen Reiki gedaan, wat eigenlijk zoveel inhoudt als het doorgeven van universele energie. Die energie wordt gebruikt door het lichaam om het zelfherstellend vermogen te ondersteunen. Bijvoorbeeld bij spierpijn, maar ook bij andere soorten pijn, stress enz. Eigenlijk bij alles. De energie gaat daarheen waar het het meest nodig is. (Dit is geen zweverig gedoe of zoiets, iedereen kan het leren en kinderen hebben het van nature al, alleen door het leven maken wij het onszelf moelijk het te gebruiken).

Samyr reageert er super op! Ze is normaal best een druk type, maar door de Reiki raakt ze helemaal ontspannen. Het is zelfs zo dat ze af en toe mijn handen opzoekt en op het moment dat ze het genoeg vindt laat ze dat duidelijk merken.

Maar ja, zouden jullie iemand laten komen om je paard Reiki te geven of niet?

MarloesRixt

Re: zou je Reiki toepassen bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:21

Mijn vader doet ook aan Reiki en heeft gister mijn paard nog behandeld,
Ik denk dus dat het echt effect heeft.
Hij krijgt in ieder geval wel dat tintelende gevoel in zijn handen dat er
energie in het lichaam komt, ook heeft hij vorig jaar nog een paard bij ons
behandeld dat bijna niet meer kon lopen, paard liep na een week weer normaal
door het land! Ik heb er dus echt vertrouwen in. Ook ons paard blijft er heel
ontspannen voor stil staan.

Groetjes Marloes

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:26

Een hele tijd geleden heb ik met een paard van mij (helaas nu niet meer) een les grondwerk gehad.Degene die dit gaf heeft mijn paard toen ook met reiki behandeld.Hij raakte echt ontspannen, leek haast wel of hij lag te dutten.
Ook kon ze mij vertellen dat hij links vast zat en wat dingetjes over zijn karakter.
Ik denk dat als ik een heel gespannen paard zou hebben of een paard wat erg ziek is, ik het zou combineren met medische zorg.
Ik heb zelf ook meerdere malen een reiki behandeling gehad en vond het heerlijk,heel apart gevoel.En het werkt heel ontspannend (mijn mening).

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:39

klopt, het is heel ontspannend. Voor mensen ook. Zelfs mijn vriend, broodje nuchter, wil Reiki als hij ergens last van heeft. Dieren geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben en dat moet de behandelaar respecteren. Bij samyr ben ik de ene keer in vijf minuten klaar, de andere keer staat ze zo een uur.

Sommige mensen voelen kou, anderen juist heel veel warmte (de meesten) anderen weer tintelingen.

Een ding is voor mij zeker, het dier voelt zich wel prettiger na de behandeling!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:51

Mijn paard heeft er al heel wat reikibeurtjes op zitten dit jaar.. Lachen
Van de winter is ze kreupel geweest en een tijd op stal moeten staan.. je merkte echt dat het haar goed deed..
Nu krijgt ze af en toe een sessie....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:49

Mijn mening is dat het zeker geen kwaad kan. Als je merkt dat je paard er rustiger van wordt, waarom niet? Mijn vader geeft ook reiki, heeft het nog nooit op mijn haffie uitgeprobeerd. Deze staat nu ook voor een jaar op rust in Belgie. Mijn pa gaat een x mee, wie weet!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:16

Ja zeker weten. Mijn pony heeft ontstekingen in zijn hoeven gehad vorig jaar en toen hebben we ook met reiki (en medicijnen) behandeld. Ponto vond het heerlijk als we zijn hoeven behandelden. Dan ging zijn koppie hangen, zijn onderlip zakte op half 7 en zijn oogjes gingen dicht. Hij is snel hersteld en zijn hoeven zijn ook weer heel snel mooi geworden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:14

gelukkig is er nog niemand met negatieve berichten over Reiki, ik denk ook niet dat dat komt omdat de positieve energie sterker is dan de negatieve energie en de positieve de negatieve dus altijd verslaat.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:52

mijn vriend en ik hebben zelf ook 1 & 2 en beginnen in september aan 3a, dus ja, ik gebruik het met regelmaat, voor mens en dier, het is maar net wat er op mijn pad komt Lachen

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:44

Ja, dit kan. Maar laat dat wel door een ervaren persoon doen. Enne "baat het niet dan schaadt het niet" klopt in de energetische wereld echt niet!

Je kunt, juist door onervarenheid, heel veel schade aanrichten! Dit geldt voor Reiki en/of andere energetische therapieen, maar ook voor kruiden, voedingssupplementen, etc.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:52

Mijn moeder heeft Reiki 1 en 2. Iemand speciaal laten komen doe ik dus niet, maar als ik met mijn moeder over de paarden praat en vertel dat er een wat lastig is of niet helemaal lekker in zijn vel zit, biedt ze vaak aan om te helpen en dat sla ik niet af. Ik weet echt niet of het werkt maar alle hulp is op dat moment welkom.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:29

Ik Reiki altijd met een borstel, ze vinden het heel prettig en ze worden er nog schoon van ook. Alleen dat eigen initiatief houd ik liever bij mijzelf, ze hebben wat dat betreft niks te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:31

Ik heb zelf reiki 1 & 2
En het is heel fijn om ze dat te geven.
Ze staan dan gewoon lekker te soezen.

Helaas lukt het mij niet echt op blokkades te voelen. Maar dat zal wel zijn omdat ik dat tè graag wil.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:33

Ik heb ook reiki en gebruik het ook voor mijn beesten, ze vinden het lekker.
Ik heb geleerd dat je met reiki geen energie geeft
maar de energie van de persoon die je reiki geeft in de goede banen leidt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:35

Ik heb geleerd dat je wel engergie geeft.
De energie van de cosmos, dus niet die van jezelf.

persoonlijk voel ik dat zo ook wel.
Want ik voel duidelijk energie in mijn kruinchakra stromen richting mijn handen waar het dan uitstroomt.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 08:45

runningkawa schreef:
Ik heb geleerd dat je wel engergie geeft.
De energie van de cosmos, dus niet die van jezelf.

persoonlijk voel ik dat zo ook wel.
Want ik voel duidelijk energie in mijn kruinchakra stromen richting mijn handen waar het dan uitstroomt.

dat heb ik precies hetzelfde. Ik gebruik het ook vaak voor Samyr. Het valt me op dat toch veel mensen zelf een Reiki cursus hebben gedaan. Als ik het er hier in de buurt over heb, staan veel mensen me aan te kijken alsof ik zo mijn bezem zou pakken en weg zou vliegen.

Over het eigen initiatief, ik vind het een goed teken als een paard aangeeft dat het Reiki wil. Ik zal het haar dan ook niet onthouden omdat ik wil dat ze Reiki krijgt op het moment dat ik dat haar wil geven. Ik vind het belangrijk dat de ontvanger op dat moment open staat om Reiki te ontvangen. Dan stroomt de energie beter, lijkt wel.

Met energie kun je idd ook een aantal dingen fout behandelen. In zoverre, iemand met een pacemaker mag geen Reiki, want het hartritme zou wel eens verstoord kunnen worden, waardoor dat ding dus eigenlijk niet goed meer werkt. Zo ook bij suikerziekte, blindedarmontsteking. Dat is wat ik geleerd heb op de cursus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:47

Ik heb zelf ook reiki en gebruik het ook bij mijn paarden. Maar ik zou er niemand voor laten komen om het te geven. Ik behandel ook geen paarden van anderen, alleen die van mij zelf.

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:55

Ik heb er geen ervaring mee bij paarden, maar ik weet van mijn tante, die ook aan reiki doet, dat het totaal niet gevaarlijk is voor mensen en dieren dus.. Lachen En ik geloof zeker dat het helpt

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:39

Ik ben geen fan van Reiki en al die alternatieve dingen, maar als het mijn laatste redmiddel zou zijn... ja.. dan wel Ja Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:43

Reiki is niet echt alternatief

Vroeger kon iedereen het, nu ook, maar we hebben het perongeluk geblokt in deze samenleving.

Als jij bijv je knie stoot, pak je die ook met je hand vast.
Dit omdat dit nog in je zit van vroeger, want toen gaf je zo reiki op die plek Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:45

Ik kan het zelf niet, maar als ik een betrouwbaar iemand zou kennen die dat doet, ja GRAAG zelfs Ja

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:47

Ik ben voor de 'echte' medicijnen.. als niets meer helpt, dan zoals ik al zei.. Reiki Ja

Maar ik zie Reiki wel als alternatief hoor, en als ik mijn knie stoot kan ik het hele wilhelmus opvloeken maar voer geen Reiki uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:49

Haha, dan ben je wel heel ver van je oerinstint af Haha!

Nu moet je reiki idd niet als elke oplossing zien.
Iemand die dat wel beweert dat je geen DA moet inschakelen, vlug en heel hard wegrennen. Lachen

Het kan verlichten, misschien kleine dingetjes opheffen.
Maar het vervangt geen arts.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:51

aangezien er hier een hoop mensen schijnen te zitten die aan Reiki doen; waar hebben jullie dat geleerd?
ik wil het ook graag leren, maar mensen uit mijn omgeving die op een cursus zijn gegaan, hoorde ik dat er rare dingen moeten. ik durf zo geen uitspraken te doen, omdat ik het niet precies meer weet. in ieder geval dat er zo veel omheen zat wat niet 'gewoon Reiki leren' was... Nagelbijten / Gniffelen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:02

Zorgen dat je een goede `reikimaster` hebt, die aangesloten is bij een vereniging. ZO heb ik het ook gedaan.
Het mooie aan Reiki is dat het andere geneeswijzen in hun waarde laat. Je kunt het overal mee combineren. Ik pas het ook toe op mezelf als ik maagpijn heb of iets anders. Of soms zo maar omdat het lekker is. Ik ga ook regelmatig naar de terugkomavonden om te oefenen enzo. Heel erg gezellig.

Mijn man geloofd er niet in, behalve als hij ergens last van heeft, dan moet ik even `dingesen` Haha! Als we in bed liggen en hij kan niet slapen, dan pas ik ook wel reiki toe, binnen 2 minuten is ie vertrokken Dromen